Agchie
04-09-2010 om 21:51
Ervaring ritalin
Beste allemaal,
Sinds een week gebruikt onze zoon (7) ritalin. Hij heeft sindsdien echter thuis veel woedeaanvallen en huilbuien, terwijl we niet merken dat er verder iets ten positieve verandert.
Nu is het zo dat degene die hem onderzocht heeft aangeeft dat hij ADHD met ASS kenmerken heeft , naast nog andere dingen , maar de kinderarts vermoedt op basis van het verslag eerder ASS met ADHD kenmerken.
Ik heb wel eens gehoord dat Ritalin negatief effect op ASS kan hebben. Zou ik dan nu kunnen concluderen dat de kinderarts vermoedelijk gelijk heeft en dat er eerder van ASS sprake is dan van ADHD? We gaan dit natuurlijk wel nader uitzoeken, maar ik vraag me af of er ouders zijn die ditzelfde hebben meegemaakt of dit herkennen.
Groet,
Agchie

Mamarijke
04-09-2010 om 22:07
Volwassen
Ik ben volwassen en heb ass met adhd. Ik gebruik (oa) Ritalin. Dit heeft geen invloed op mijn ass, wel op mijn impulsiviteit van de ADHD.
Ik weet niet of het bij kinderen anders werkt.

Pippin
04-09-2010 om 22:17
Agchie
Wat vervelend dat jullie niet gelijk positieve gevolgen merken van de medicatie.
Bij onze zoon heeft het ook een hele tijd geduurd voordat de positieve gevolgen opwogen tegen de negatieve. Hij werd aanvankelijk nog somberder van het spul dan hij al was. Hij was depressief, maar duwde zijn negatieve gevoelens steeds weer verder weg. Met de medicatie lukte dat niet meer. Een zware tijd.
We stonden op het punt om te stoppen, maar op aanraden van de kinderarts toch doorgegaan en na een maand werd het allemaal veel beter.
Het is nu twee jaar verder en wij zijn nog steeds blij dat we toen doorgezet hebben.
Is er bij jullie zoon ook sprake van onderdrukte gevoelens en een negatief zelfbeeld?
Ik weet ook dat er kinderen met ass zijn, die heel erg slecht op ritalin reageren. Het blijft moeilijk.
Misschien kun je met de voorschrijvend arts overleggen?
Succes

koentje
05-09-2010 om 12:46
Hoe lang
slikt hij het al? Het kunnen bijwerkingen zijn die na enkele weken verdwijnen en het kan dat je hierdoor nog niet de goede resultaten ziet.
Wanhoop nog niet!

koentje
05-09-2010 om 12:48
Oh,
sorry je schreef het al: een week.
Ook mijn zoon had in eerste instantie huilbuien die ik niet van hem kende. Woede aanvallen had hij al...

Fianna
05-09-2010 om 19:38
Hier
Mijn zoon 7, ADHD met ass slikt sinds enige maanden Ritalin en we zagen juist enorme verbetering bij hem. Hij had daarvoor heel vaak enorme woede aanvallen en was erg agressief. De medicatie heeft hem echt geholpen. Maar ik zag al verbetering na 2 dagen. Maar dat hoeft niet veel te zeggen. Het kan zijn dat die medicatie gewoon niet werkt bij je zoon, of hij heeft een langere wenperiode nodig of hij is beter af met concerta.
Ik zou even contact opnemen met de kinderarts.

Agchie
08-09-2010 om 15:17
Oke,
dus nog niet het moment om al conclusies te trekken.
In overleg met de kinderarts zijn we nu gestopt met de medicijnen, en het is direct een stuk minder heftig.
Over een paar weken gaan we in overleg met de kinderarts kijken waar we dan goed aan doen.
Bedankt voor de reacties!