Mamarijke
10-10-2008 om 10:36
Ervaringen gezocht met aangepaste wandelwagen
Wij hebben een aangepaste wandelwagen toegekend gekregen. In het assortiment van de gemeente zitten de Jazz Easys en de Kimba Spring.
Ik heb echter begrepen dat deze vrij zwaar zijn, dus wil ws. PGB vragen en dan de ITO (met verm. bijbetaling) aanschaffen.
Zijn hier misschien nog meer mensen met ervaringen over een fijne lichtgewicht wandelwagen (niet de Lisa of Maclaren; is niet kantelbaar genoeg)?

marie
10-10-2008 om 13:08
Hallo
Zelf hebben we geen "zorgenkind", maar omdat ik nogal nieuwschierig ben, lees ik wel graag mee in deze rubriek. En daarom heb ik gelijk even "gegoogled" om te zien over welke buggy's het gaat en toen vond ik dit:
http://www.bosk.nl/forum/forum_posts.asp?TID=4126
http://www.zorg6.nl/images/welzorg/info/Kimba_Spring_folder.pdf
http://www.pestman.nl/uploads/docs/Folder%20Jazz%20EASyS%201.pdf
Het gewicht is zo te zien tussen de 15 en 20 kg.
Ik weet niet hoe zwaar je kind is, maar die moet je toch ook tillen?
De ITO ziet er wat meer "rolstoelachtig" uit zo te zien, maar kun je wel langer gebruiken als ik de plaatjes mag geloven:
http://www.seenus.nl/upload/brochures/ITO%20ned.pdf
En hij is inderdaad lichter - grootste model is 13 kg, maar zonder accessoires. Dus dat gewicht moet je er weer bijtellen.
Zelf zou ik het niet weten, hangt ook van je auto af denk ik en hoe groot je kind is.
succes met zoeken

=maartje=
10-10-2008 om 21:18
Kimba spring
Wij hebben de Kimba spring. Het is misschien wel een grote wagen, maar ik vind hem erg prettig. Hij is misschien wel aan de zware kant, maar het is een kinderwagen waar veel mee kan. Je kan hem ook best klein inklappen.
Heb je geen ergotherapeute die misschien een proef/tijdelijke levering kan regelen? Zo zijn wij aan de Kimba gekomen.

saskia65
10-10-2008 om 21:55
Jazz
We hebben 2 jaar de Jazz Easys gehad. Ik moet eerlijk zeggen: hij is idd wel wat zwaar, maar prima te doen en goed in stukken te vervoeren achterin auto etc. als je zou willen (als je het in 1 stuk te zwaar vind).
Het voordeel van de Kimba Spring en de Jazz Easys vind ik nu juist dat ze zo degelijk zijn, met name als ze achterover gekanteld liggen... Dan gaat vaak de stevigheid van andere wagens tekort schieten in deze positie hebben wij gemerkt.

zofia
11-10-2008 om 07:54
Misschien
Kan je bij www.vsn.nl info krijgen welke buggy geschikt is voor je dochtertje. Maar waar ik van schrik: hoe komt het dat ze een aangepaste buggy nodig heeft? Heeft je dochtertje nu zulke lichamelijke beperkingen dat ze hier aan toe is?
Weten jullie inmiddels meer wat betreft de vermoedelijke diagnose zellweger? Wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Ons dochtetje heeft een ernstige ontwikkelingsachterstand. Vermoedelijk ook door een stofwisselingsziekte. Ze gaat nog mee in de gewone buggy of op mijn schoot(ik gebruik een rolstoel).
Zofia

Mamarijke
11-10-2008 om 10:18
Reactie
Fijn dat er ook gebruikers hebben gereageerd. Hoe de wagen eruit ziet heb ik wel via handywijzer gezien, ik zocht echter gebruikerservaringen.
Deze twee zitten dus in het pakket van de gemeente, dus in principe moeten we een van deze twee kiezen.
Ik vind zwaar niet het grootste probleem, maar wilde gewoon weten of er goede alternatieven (afgezien van de ito en de newbug) waren.
Ik weet niet wanneer we bij welzorg mogen gaan passen, maar ik wil dus ook aangeven dat ik hem 1 week op proef wil hebben. Dan kan ik daadwerkelijk merken in de praktijk hoe het werkt.
Zofia: wij hebben nog geen duidelijkheid over een stofwisselingsziekte. Verder heeft onze dochter geen cognitieve achterstand hoor. Ze heeft een aanlegstoornis in haar hersenen waardoor haar beenmotoriek niet zo geweldig is. Dit in combinatie met haar epilepsie, waardoor lopen na een aanval ook niet geweldig is, en haar kernautisme, dus veel in zichzelf gekeerd, krijgen we nu een wandelwagen om aan het sociale verkeer te kunnen blijven deelnemen.
En als klap op de vuurpijl vroeg het CIZ of we ook niet gelijk een ouder-kind tandem wilden hebben. We hebben niet eens een aanvraagformulier hoeven in te vullen. Wij waren nog niet zover, maar zij vonden een passing in 1x wel handig