Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-09-2010 om 17:42
Omdat ik niet meer kan reageren op mijn gearchiveerde draadje, start ik maar dit nieuwe draadje.
In verband met vermoeden van ADHD (versch. kanten) wilde ik onze dochter met klassiek autisme laten testen op de ADHD-poli. We werden goedgekeurd, mochten papieren invullen en kregen 2 maanden na toesturen een uitnodiging (dit duurde zo lang deze keer ivm zomervakantie). Vorige week dinsdag zijn we langsgeweest bij de kinderarts en de kinderpsycholoog. Dit naast de papieren en observatie (van andere psycholoog) die er ook waren. Toen werd al aangegeven dat ze eigenlijk nooit een patiënt kregen met een psychiatrische diagnose. Tja, dat is wel lastig, maar hopelijk toch mogelijk.
Vandaag kregen we de uitslag. Helaas kunnen zij geen begeleiding gaan bieden, daar de situatie complexer ligt dan alleen ADHD (dit wisten ze m.i. vooraf, dus baal daar wel van). We zijn dus nu weer terug verwezen naar het UMCU waar ze ook onderzocht is en haar diagnose klassiek autisme heeft gekregen.
Als je dus zelf een kind heb met meer dan ADHD, ga dan niet onnodig op deze korte wachtlijst van de poli staan, maar schrijf je gelijk in op een goede plaats. Het is vinden wij jammer van de ruim 2 maanden die nu weer weggegooid zijn.