Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Ervaringen met cogmed training

Voor onze dochter die hb is en vanwege ernstige sociaal- emotionele problemen verder onderzocht gaat worden (o.a. vermoeden van ADD of mogelijk contactstoornis)zijn wij van alles aan het lezen en rondvragen.
Hierbij stuitten we op een therapie via een computertraining om het werkgeheugen te trainen: Cogmed.
Wie O Wie heeft hier positieve of negatieve ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
cqcq

cqcq

29-11-2009 om 22:34

Eerst een sofatraining?

Misschien kun je eerst kijken of ze met ontwikkelingsgelijken wel contact legt, voordat je gaat denken aan een contactstoornis. Denk bijvoorbeeld aan deze cursus:
http://www.heldinnenenbinken.nl/
of deze:
http://www.aljadebruin.nl/

Anne*

Anne*

30-11-2009 om 09:18 Topicstarter

Al sova ingezet

Met een SoVa training zijn we al bezig, maar lost de problemen nog niet op.
Zelf denken we niet aan een contactstoornis, eerder aan ADD. Contactstoornis werd gesuggereerd bij eerste intake GGZ.... Daar gaan we nog verder met vervolggesprekken.
Als het om aandachts- of concentratieproblemen gaat zou een werkgeheugentraining misschien baat kunnen hebben? Vandaar de gedachten over Cogmed.
Verder zou een betere omgeving met meer (ontwikkelings)gelijken ook kunnen helpen, moeilijk om dit te organiseren.....

ishtar

ishtar

30-11-2009 om 10:17

Zoon

heeft cogmedtraining gedaan
je kunt me mailen op [email protected]

mirreke

mirreke

02-12-2009 om 14:43

Mag ik je ook mailen?

Toevallig heb ik net ook van iemand de tip gekregen. zij zijn er met het hele (adhd) gezin mee begonnen, maar die persoon vertelde dat het ook voor PDD-nos werkt, effect heeft.
ik ben idd erg benieuwd naar meer ervaringen.

Anne*

Anne*

09-12-2009 om 08:42 Topicstarter

Reactie

Ishtar,

Bedankt voor je reactie, ik weet niet of je positieve of negatieve ervaringen met Cogmed hebt. Zit even tot over oren overal in en had nog niet naar je gemaild - zou je er hier over kunnen berichten - er zijn zo te merken meer mensen die er graag meer over lezen!

ishtar

ishtar

10-12-2009 om 10:28

Anne

als je algemene info over cogmed wilt, wil ik dat best hier neerzetten.
Als je wilt weten hoe mijn zoon en wij cogmed ervaren hebben, heb ik dat toch liever buiten de openbaarheid van het forum.
Je mag ook je mailadres hier neerzetten, dan mail ik jou.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.