Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Ervaringen met klein zijn


MamaE schreef op 26-09-2022 om 15:24:

[..]

Nederlandse mannen zijn over het algemeen lang. In andere delen van de wereld valt dat wel mee. Ik heb een collega uit het midden-oosten (man) die kleiner is dan ik (ik ben 1.62). Mijn Turkse collega (man) is ook niet zo heel groot, ik denk ongeveer 1.70.
Op de middelbare school had ik een uit Taiwan geadopteerde klasgenoot (jongen) die was ook maar 1.50-1.55 of zo. Hij werd niet gepest. Wel een grapje hier en daar, maar daar kon hij wel tegen. Die had destijds een relatie met een meisje van 1.85.

Ik zeg niet dat ze gepest worden en ik heb het niet over mensen uit andere landen. Ik vind het altijd zo verbazingwekkend dat we elkaar allemaal voorbeelden geven van kleine vrouwen en zeggen dat het allemaal wel meevalt. Het is echt anders als je een jongen bent en ja dan moet je het ook accepteren en leren je mondje klaar te hebben maar toch is het lastiger dan bij vrouwen. 

MMcGonagall schreef op 26-09-2022 om 16:41:

[..]

Mijn vader is 1,68, mijn neefje (trans) 1.62, en verder hebben we wat mannen net boven 1,70 m. Die hebben er ook geen problemen mee.

Je voorbeelden van alle vrouwen waren onder de 1,60 en als ik er wat van zeg dat het voor mannen veel lastiger is op die lengte krijg ik voorbeelden van mannen boven de 1,60? Bizar. Rond de 1,70 is niet zo heel afwijkend wereldwijd gezien. Het gemiddelde is 1,74: 

Wat is de gemiddelde lengte van de mens? - Zobegaafd.nl

Aiden schreef op 27-09-2022 om 14:27:

[..]

Je voorbeelden van alle vrouwen waren onder de 1,60 en als ik er wat van zeg dat het voor mannen veel lastiger is op die lengte krijg ik voorbeelden van mannen boven de 1,60? Bizar. Rond de 1,70 is niet zo heel afwijkend wereldwijd gezien. Het gemiddelde is 1,74:

Wat is de gemiddelde lengte van de mens? - Zobegaafd.nl

Maar TO heeft een dochter, dus wat maakt het uit dat het voor mannen lastiger is?

Aiden schreef op 27-09-2022 om 14:24:

[..]

Ik zeg niet dat ze gepest worden en ik heb het niet over mensen uit andere landen. Ik vind het altijd zo verbazingwekkend dat we elkaar allemaal voorbeelden geven van kleine vrouwen en zeggen dat het allemaal wel meevalt. Het is echt anders als je een jongen bent en ja dan moet je het ook accepteren en leren je mondje klaar te hebben maar toch is het lastiger dan bij vrouwen.

Ik heb nergens gezegd dat het voor jongens niet lastiger is dan voor meisjes.
En die buitenlandse mensen wonen hier wel dus die hebben hier te maken een situatie waarin de verschillen met andere mannen groter zijn dan wanneer ze in hun land van herkomst hadden gewoond.

En ja, je kunt tegen een kind zeggen dat het allemaal niet zo erg is, maar een kind kan het zelf wel erg vinden. Die ruimte mag er best zijn. Maar tegelijkertijd is het ook iets waar je geen invloed op hebt en kun je je energie beter steken in acceptatie en er op een goede manier mee omgaan of er zelfs voordeel uithalen.

Geitenwollensok

Geitenwollensok

27-09-2022 om 16:36 Topicstarter

T@sje schreef op 27-09-2022 om 13:17:

hier een 13-jarige dochter die rond de 1.45 is nu. Vindt ze zelf klein, en is ook wel zo denk ik. Altijd kleiner dan de rest van de klas en andere leeftijdsgenoten. Vroeger werd ze ook flink jonger ingeschat maar dat wordt steeds minder. In gedrag is wel echt een puber namelijk… Dochter zit nu sinds een jaar of twee op krav maga en we zien dat ze daardoor fysiek weerbaarder is geworden en haar lengte minder een issue vindt.

Wat leuk om te horen dat jouw dochter aan Krav Maga doet. Mijn dochter heeft daar donderdag proefles van, heeft ze heel veel zin in!

Aiden schreef op 27-09-2022 om 14:27:

[..]

Je voorbeelden van alle vrouwen waren onder de 1,60 en als ik er wat van zeg dat het voor mannen veel lastiger is op die lengte krijg ik voorbeelden van mannen boven de 1,60? Bizar. Rond de 1,70 is niet zo heel afwijkend wereldwijd gezien. Het gemiddelde is 1,74:

Wat is de gemiddelde lengte van de mens? - Zobegaafd.nl

De gemiddelde Nederlandse vrouw is 1,70. Ik zit daar met mijn 1,59 dus 11 cm onder. De gemiddelde Nederlandse man is 1,82. Een man van 1,70 zit daar 12 cm onder. Procentueel maakt het minder uit, dus dan zou het eigenlijk minder erg moeten zijn? Ik ken zoveel mannen die de 1,70 m niet eens halen. Die lijden er niet onder en de meesten hebben aan vrouwelijke aandacht geen gebrek.

Ysenda schreef op 25-09-2022 om 13:39:

attitude is everything. Dochter van kennis is ook erg klein, vergelijkbaar met de geschatte eindlengte van jouw dochter, maar heeft zich daar nooit voor geschaamd of wat van aangetrokken. Ondanks haar beperking, want ook afwijking in de botstand, stond ze vooraan bij de dansselectie, had een eigen YouTube kanaal en is net afgestudeerd.

Dat zij klein is is een gegeven maar door haar houding was het geen reden voor pesten.

Goed om te lezen, denk dat eraan werken om je kind weerbaar te maken heel goed is. Ongeacht je lengte mag iedereen trots zijn op zichzelf toch?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.