Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Elisa Gemani

Elisa Gemani

22-06-2011 om 19:09

Ff trots zijn;-)

Vanmiddag had zoon (10, ADHD, hb) de kennismaking met zijn mentor en klas van de middelbare school. Hij is er met een huidige klasgenoot (komt niet in dezelfde klas) naartoe gefietst en toen hij thuiskwam vertelde hij dat hij "gewoon alleen" was teruggefietst naar huis omdat vriendje direct door moest ergens anders naartoe... Voor het eerst zelfstandig!! Hij vond de kennismaking geweldig; een aardige mentor en het mooiste: er zit een jongetje bij hem straks in de klas "die net als ik is mam; heel graag alles willen weten en veel leren maar ook lekker tekenen en computeren" Niemand die er raar van opkijkt dat hij een stuk kleiner en jonger is dan gemiddeld, integendeel. Hij wordt gewoon geaccepteerd zoals hij is en ze vinden hem zelfs leuk en aardig=P
En zowaar zodra meneer thuis was ging hij uit zichzelf aan zijn huiswerk "nu weet ik waarom ik het doe; ik wil mijn gymnasiumdiploma halen". Hij kijkt nu nog meer uit naar de middelbare school...
Pfff. Zal het dan toch eindelijk de goede kant opgaan? Ik hou er zeker rekening mee dat het eerste jaar heel zwaar gaat worden qua huiswerk maken en vooral plannen maar ik hoop echt dat hij gaat opbloeien temidden van "gelijken". M'n kleine jochie wordt groot... Snif

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Astrid

Astrid

22-06-2011 om 20:40

Zeker trots zijn!

Klinkt geweldig!!! Hier is zoon (met net 11 naar VO, HB en autistisch) helemaal opgebloeid op het VO. Op basisschool totaal geen aansluiting. Zowel qua kinderen niet als qua stof.

Brugklaskamp was nog even een ramp, maar hij werd meteen geholpen door iemand die een paar weken later z'n vriend werd. Daarna werd het een groepje van 4 vrienden. Eindelijk tussen soortgenoten. Nog steeds zijn ze zeer close. Ook veel jonkies hier.

Huiswerk plannen hebben we hulp bij gehad en ondanks weer mee gestart. Dat blijft lastig. Met name maak dingen. Leerwerk niet, dat kijkt hij 10 min. in en dat is het. De proefwerk week vorige week was echt een makkie. Nu aan het einde van 2 gymnasium nog steeds over 13 vakken een 8 gemiddeld. Er daar zit dan een 6 bij voor tekenen.

Hier op naar de 3e alweer (hij is nu net 13 geworden).

fladder

fladder

22-06-2011 om 20:43

Goed joh!

Daar mag je zeker trots op zijn!
Misschien is het de verkeerde rubriek, maar hoe gaat het verder met jou?

Fianna

Fianna

22-06-2011 om 22:00

Wat leuk

om dat te lezen. 10 klinkt idd dan zo jong om met de middelbare school te beginnen. Wat fijn dat de kennismaking al zo goed verliep

Asa Torell

Asa Torell

22-06-2011 om 23:19

Mooi

Wat fijn zeg, dat is alvast een goed begin!

Fijn!

hee, wat een goed bericht, Elisa! Wat een fijn gevoel moet dat geven.

Lekker om zo de zomervakantie in te gaan, straks. En ik sluit me aan bij Fladder, hoe is het met JOU?

groetjes,
Jons

Fiorucci

Fiorucci

23-06-2011 om 07:11

Poeh!

Dat is even geweldig zeg, wat fijn!!

Moek

Moek

23-06-2011 om 10:47

Geweldig!

Op zoiets hoop ik nou stiekem ook...nog een paar jaar basisschool, dan weten we het.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

24-06-2011 om 15:04

Astrid ea

Ja, dat geeft de burger moed @Astrid: welke extra hulp en begeleiding krijgt jouw zoon op school? Zoon heeft nu een rugzakje en ik ben benieuwd hoe dat ingezet kan en gaat worden op het VO.
Tja, het gaat hier wat dat betreft dus wel ok. Zoon slaapt alleen weer verschrikkelijk slecht en dat breekt mij dus ook op. Ik ga nu weer starten met een reintegratietraject maar heb er eigenlijk de energie niet voor. Als je maar een paar uurtjes per nacht slaapt sta je niet om 7.00 fris en monter op... Maar ik wil best weer eens aan de slag om ook mijn sociale netwerk te vergroten en meer te kunnen zijn dan alleen "moeder-van". Na 10 jaar mag ik ook weleens weer iets voor mezelf doen en mijn eigen leven opbouwen. Hoe dat allemaal moet, ik weet het nog niet. Hopelijk vindt zoon zijn draai snel en gaat hij beter slapen zodat we allebei een nieuwe, frisse start kunnen maken...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.