Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

09-04-2009 om 11:23

Forum voor autisten/ ouders van autisten

Gisteren hebben wij te horen gekregen dat onze zoon (9,5 jaar) asperger heeft. Nu zijn wij dus bezig die informatie te verwerken en te bedenken wat nu te doen. We krijgen binnenkort nog een gesprek bij de GGZ over de brief die we krijgen en die ook naar de huisarts gaat (dat zal dus wel de brief zijn met de officiele diagnose etc.). Bij dat gesprek zullen vast wel dingen verteld worden als waar we nu recht op hebben, rugzakje, en weet ik wat al niet meer. (Ga ik tenminste van uit.) Hierna gaan we ook de school uiteraard op de hoogte stellen.
Er zullen nu vast allemaal dingen uitgezocht en aangevraagd moeten worden. Ik zit nu dan ook al de hele ochtend achter de pc te googlen.

Waar ik op dit moment vooral naar op zoek ben/ behoefte aan heb, is een site waar ik met andere ouders van kinderen met autisme van gedachten kan wisselen/ ervaringen kan lezen, enz. Een forum dus. Er zijn hier (op Ouders Online) vast wel ouders die weten naar welk forum ik het beste kan gaan, die tips hebben, enz.

Weten jullie misschien of er ook een forum/ site is voor kinderen met autisme? Ik ben wel een site tegengekomen voor jongeren, maar nog niet voor kinderen. Ik kan mij voorstellen dat onze zoon het misschien ook prettig vindt om met andere kinderen met autisme in contact te komen. Al is het maar voor herkenning of acceptatie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Stelle

Stelle

09-04-2009 om 12:32

Autsider

www.autsider.net al geprobeerd?
heb zelf geen ervaring met het forum daar, maar op de site zefl staat wel nuttige informatie. er is vast veel meer, maar deze schiet me nu even te binnen. (ben zelf niet helemaal in orde vandaag dus korte reactie, anderen hebben ongetwijfeld meer tips).
oh en ik weet niet of je zoon ook hoogbegaafd is, maar ik vind www.hiq.nl erg goed. richt zich vooral op hb dus, maar daar zitten ook de nodige auti's tussen
Heel veel sterkte voor jou, tis niet niks, zo'n diagnose.

jacci

jacci

09-04-2009 om 12:37

Maillijst

Er is een maillijst voor ouders van, ik heb daar ook gemaild. Ben gestopt omdat de kids daar jonger waren dan die van mij. http://health.groups.yahoo.com/group/OnzeKanjers/

Jacci

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.