Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Gebroken vinger

De vinger van mijn zoon (zie draadje 'zo boos') bleek gebroken te zijn. Hij zat eerst in het gips, dat witte, van zijn vingers tot zijn elleboog, maar nu heeft hij (omdat er een nare plek zat onder zijn gips) een 'handje' van kunststofgips. Zal dat beter zijn? Ik hoop maar dat het goed komt, hij heeft veel problemen met dingen op papier krijgen en nu is de vinger van de schrijfhand aan de bovenkoot helemaal door. Kan iemand mij geruststellen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gips

gips kun je opvrolijken, zo'n kunstofhandje mischien ook? Met stickers en tekeningen en handtekeningen. Dan kan het zijn dat zoon wat positieve aandacht krijgt.
Kinderen genezen meestal goed. Maar natuurlijk maak je je als ouder ook zorgen. Maar het slechtste scenario komt zelden uit en dan heb je je weer teveel zorgen gemaakt. Als het niet goed uitpakt zie je dan wel weer. Je gaat er vanuit dat het goed komt en daar vertrouw je op. Ik zeg weleens: je lichaam kan het goed hoor en wij helpen daarbij.

Dat is nou de kunst om dat te relativeren en er mee om te gaan als een feit van het leven. Dat is een voorbeeld voor je kind. Er is genoeg narigheid maar het is maar hoe je er mee omgaat.

Puck

Puck

03-02-2011 om 09:47

Hoe oud?

Allereerst de gebroken vinger zelf: zeker bij kinderen geneest dat heel goed en snel. Afgelopen zomer heeft mijn zoon van 12 zijn vinger gebroken, maar dat was wel een heel ander soort breuk dan jouw kind heeft. Het kootje was niet door meer de zijkanten waar de peesjes aan vast zitten waren met pees losgerukt van het vingerkootje. Zoiets wordt niet eens in het gips gezet, tape erom en binnen een week moest het genezen zijn.
Wat betreft het niet kunnen schrijven: kan hij door zijn motorische beperking echt niet met zijn andere hand schrijven? Ik weet niet hoe oud hij is, maar kan hij redelijk met de laptop overweg? In dat geval zou je met school kunnen overleggen of hij zijn werk op de klapjap mag maken, of dat hij meer mondeling mag doen.

lilajolie

lilajolie

03-02-2011 om 10:00 Topicstarter

6 jaar

Hij is 6. Ik zag net al (Ik ga in de pauzes even naar school) dat de juf een stempeldoos voor hem had gepakt. Gelukkig hebben ze daar meer middelen. Het was een breuk van een paar dagen oud. Door zijn beperking geeft hij pijn niet goed aan!

Puck

Puck

03-02-2011 om 11:43

Lilajolie

Dan lijkt me dat juf het prima aanpakt en zou ik me daar ook niet te veel zorgen meer over maken.

Henriette123

Henriette123

03-02-2011 om 15:23

Kan goedkomen

Onze dochter heeft toen ze 13 was een dartbord op haar vingers gekregen.De orthopeed zij toen: "zolang er niet meer dan een breuk in een gewricht zit, komt het in de regel goed"; en ja het kwam goed, ondanks dat het er in het begin niet zo best uitzag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.