-knorretje-
15-10-2010 om 15:48
Gestart op cluster 2 school en nu al pesten
Onze zoon (9) is pas gestart op een cluster 2 school en op het schoolplein begon het pesten en schoppen gelijk al.
Zoon was boos en dreigde dat hij de volgende keer iets terug zou doen. Juf negeerde hem en zei dat ik dat ook moest doen (?).
Pleinwacht schijnt niets te hebben gezien.
Wat een start...vreselijk!
Was ik naief om te denken dat er op speciaal onderwijs meer gelet zou worden op pestgedrag?

Andrea
15-10-2010 om 17:10
Tja..
het is net als op een gewone school. Jammer genoeg. Pleinwachten hebben geen ogen in de rug en pesten gebeurd altijd in het geniep.
Triest dat je zoon zo'n start heeft. Blijf het aankaarten en als juf zeg dat ze het negeert, met opzet, dan mag ze zelf nog het nodige leren. Pestgedrag, iemand die gepest is mag je nooit negeren.

Anneque
16-10-2010 om 16:47
Ach knorretje
Wat ontzettend naar, zo'n start. En hij zag er al zo tegenop. Ik zou het idd blijven aankaarten als het niet snel stopt. Hoe gaat het in de bus?

-knorretje-
18-10-2010 om 17:14
Inderdaad
Het is vreselijk rot zo'n start, we hadden echt iets anders voor hem gehoopt.
Nu gelukkig herfstvakantie, even rust.
Na de herfstvakantie komt ook het busvervoer erbij, tot nog toe brachten we hem nog zelf naar school om eerst daar te wennen.
Bah, we zijn er echt akelig van met ons hele gezin!

emma43
25-10-2010 om 18:17
Knorretje
Hoe ging het vandaag??Ik hoop na een weekje vakantie een betere start voor je zoon.

-knorretje-
30-10-2010 om 10:07
Emma43
Er was afgelopen week nog wel sprake van wat pesten en onze zoon werd ook gevraagd of hij wilde vechten, toen hij daarop een duidelijke Nee zei lieten ze hem gelukkig met rust.
In de klas heeft hij het fijn, op het schoolplein (nog) niet.
Het is wel heel jammer dat hij niet meer naar huis kan tussen de middag, want hij heeft graag rust en nu moet hij wel naar buiten de hele tijd terwijl hij er juist zo'n behoefte aan heeft om even tot zichzelf te komen en dat kan niet op een druk schoolplein.
Helaas kunnen ze dat dus niet bieden op deze cluster 2 school.
Zoon kwam overigens blij uit school de afgelopen 2 dagen en de juf vertelde dat hij helemaal zit te stralen in de klas. Dat doet zo ontzettend goed, we hopen dat dit zo mag blijven!!

emma43
09-11-2010 om 13:16
Knorretje
Ik had je laatste berichtje gemist.Wat goed dat je zoon niet mee is gaan vechten,zou mijn zoon wel doen,omdat hij dan denkt zo vrienden te kunnen worden.
Fijn dat je zoon het in de klas naar zijn zin heeft,jammer dat het op het plein nog niet lukt.
Wij moeten misschien ook een keuze maken voor cluster 2,ik vind het erg moeilijk.
Hoe gaat het nu met je zoon?

-knorretje-
10-11-2010 om 21:15
Emma43
Onze zoon vindt het erg moeilijk op het schoolplein, er is dan geen structuur en dat vindt hij lastig. Dat vond hij op regulier onderwijs ook al, hij kon dan zo verloren op het schoolplein staan niet wetende wat te doen. Je hart brak ervan!
Nu gaat het buiten op de cluster 2 school soms ietsje beter, hij heeft wat aansluiting met wat klasgenoten en dat helpt hem buiten wel. Ook is er al wat liefde in het spel: er is er een meisje uit zijn klas verliefd op onze zoon en dat doet zijn zelfvertrouwen erg goed!
We hopen dat dit zo door mag blijven gaan.
In welke groep zit jullie zoon? Heeft hij een rugzak met ambulante begeleiding?
Ach wat verdrietig om te lezen dat hij denkt door het vechten vrienden te kunnen worden met de kinderen.
Het is ook zo moelijk om aansluiting te vinden, onze zoon vond in het regulier onderwijs totaal geen aansluiting: vreselijk was dat.
Maar de weg naar speciaal onderwijs is ook weer zo moeilijk, wij hebben er jaren over gedaan tot het ineens op was bij onze zoon en toen was er geen keuze meer. Ook fysiek kreeg onze zoon problemen, het was op alle fronten veel te zwaar.
Maar toen hij te horen dat hij naar een andere school moest gaan vond hij het vreselijk en was helemaal gebroken.
Nu een aantal weken verder zien we hem vrolijker worden, onbezorgder ook. Hij ziet er in zijn gezicht ook rustiger uit, niet meer zo zwaar en bezorgd.
Maar het is nog steeds wennen voor hem, de lange dagen van huis, niet meer naar huis tussen de middag.
Hij zegt het nog elke dag: "ik mis je dan zo mama".
Ja kerel, ik jou ook!