Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Gewoon even trots

Onze dochter, 10 jaar, zit op een ZMLK-school. Ze is klassiek autistisch, heeft een verstandelijke beperking en een motorische achterstand.
Dit jaar worden er voor het eerst spreekbeurten in haar groep gehouden. De kinderen moeten zelf een onderwerp kiezen, en het zelf (wel met hulp van stagaire) voorbereiden.
Toen wij haar vroegen waar ze de spreekbeurt over wilde houden kwam ze al meteen met een antwoord: Nelson Mandela! We hebben een kinderboek met verhalen over de wereld, en daar stond toevallig zijn verhaal in. Ze vond dat erg interessant, en is daar verder op gaan googlen. Ze heeft toen zelf de tekst van de spreekbeurt getypt, en er plaatjes bijgezocht.
Gisteren was de grote dag, ze was best zenuwachtig maar het was super-goed gegaan! Ze kwam zo blij en glunderend thuis, ik ben zo trots!
Moest het even kwijt...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wenli

Wat een mooi verhaal! Leuk dat je het deelt hier. En geniet van je trots zijn!!

Gaaf!

Wenli wat gaaaaaf !! Wat goed van haar, en wat een ontzettend mooi onderwerp heeft ze ervoor uitgekozen! ZO, me dunkt dat jij daar trots op bent. Goed gedaan, moeder!

Goed zeg!

Wat heerlijk dat je kind zelf met zo'n prachtig onderwerp op de proppen komt en dat zo goed en zelfstandig verder uitwerkt.
Ik weet het zeker: als Nelson Mandela haar vandaag had kunnen zien was ook hij trots op haar geweest!

Wenli

Wenli

16-02-2011 om 23:45 Topicstarter

Dank jullie wel!

He, lekker, ik gloei helemaal!!!
Het is grappig hoe ze ons blijft verbazen.
Laatst keek ik wat ze allemaal had zitten typen op de computer en toen had ze een brief in het Duits geschreven!
Ze heeft geen Duits op school, we zjn er wel vaker op vakantie geweest. Ze had dus een brief getypt om een camping te boeken, helemaal geweldig.
De mooiste zin (even letterlijk overgenomen):
"Oent haben zie duches fon das wier sjmoetsieg zain"

Goed zeg!

Spreekbeurten zijn toch al van die zenuw-bronnen voor de meeste kinderen en dan zoiets! Daar mag je trots op zijn Wenli-dochter! En wat een prachtige Duitse zin... Bewaren! Bewaren!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-02-2011 om 16:25

Wat leuk

Ach Wenli, wat ontzettend leuk en fijn! En die Duitse zin, héérlijk!

Monet

Monet

17-02-2011 om 19:18

Geweldig!

superonderwerp! en dan die geweldige duitse zin, ik moest er flink van lachen! Ze heeft het maar mooi opgepikt!

Wenli

Hahahahahahahahahaha

Super gedaan van der, ik mail je echt weer terug maar ben even druk druk druk met van alles.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.