Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Bikkel

Bikkel

30-05-2011 om 11:05

Goed nieuws

Ook een keer goed nieuws! Zoon is onlangs weer getest en vergeleken 4 jaar terug is zijn adhd in remissie. Dat wil zeggen: zijn beweeglijke en onrustige is nagenoeg weg en zijn concentratie is goed. Weliswaar (waarschijnlijk) door de medicatie maar toch fijn te horen dat onze vermoedens kloppen.
Wel heeft hij nog last van het impulsieve: hij bedenkt geen plan van tevoren maar begint meteen te werken en stelt dan zijn plan bij en indien nodig nog een keer (of meer). Hij komt bij het antwoord uit, nu nog op tijd maar volgend jaar op de middelbare school zal daar aandacht aan moeten worden besteed, dan heeft hij minder tijd om die weg te bewandelen. Dus wordt huiswerkbegeleiding geadviseerd. 350 euro per maand drukt zwaar op het gezinsbudget dus daar moeten we nog eens even heel erg over nadenken. Wel is hij daardoor creatief en flexibel in denken.
Misschien toch goed dat hij, ondanks zijn hooggemiddelde iq, gaat starten in de mavo/havo brugklas waar meer aandacht wordt geschonken aan leren plannen, althans dat zegt de school.
Verder heeft hij een opvallend goed ruimtelijk inzicht en zijn kennis van "feitjes" was ook opvallend. Ook dat was niet nieuw voor ons, het is een typisch beta-mannetje met een grote liefde voor geschiedenis etc.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Karmijn

Karmijn

30-05-2011 om 12:19

Bikkel

Leuk om te lezen.
Tja, die huiswerkbegeleiding. Dat is inderdaad een rib uit je lijf. Ik hoor er wel hele goede verhalen over. Op de school van mijn dochter hoor ik niet alleen maar hulp bij het uitvoeren van het huiswerk, maar vooral het aanleren van de juiste leerstrategieen en hulp bij het plannen. Hier is een buurmeisje wat nu weer een vrolijk kind is geworden in plaats van een mopperende puber die het hele weekeinde tegen haar huiswerk op zat zien, om vervolgens zondagavond om acht uur pas te gaan beginnen.
Nu ja, onze zoon gaat ook naar het vo volgend schooljaar en ik ben zo benieuwd hoe het zal gaan.
Hij heeft ons (net als jouw zoon bij jullie) de afgelopen twee jaar al voor grote positieve verrassingen gesteld. Hij kan nu dingen, die ik nooit had gedacht dat hij die ooit zou kunnen leren. Maar hoe het verder gaat? brr, onzekere toekomst.

Quin van der Veer

Quin van der Veer

30-05-2011 om 20:52

Zeker goed nieuws

Dat is zeker goed nieuws, Bikkel! Fijn om te horen hoe je zoon zich heeft ontwikkeld en het geeft ook aan hoe enorm een kind kan groeien met de juiste inzet en begeleiding.
Heeft de middelbare school van volgend jaar niet een eigen huiswerkbegeleidingsclub?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.