Bikkel
10-07-2010 om 21:14
Grappige uitspraken van onze "zorgen"kinderen
Zoon, bijna 11, adhd over een jongetje uit de klas met wie hij wel eens afsprak maar nu niet meer: "Mam, ik wil niet meer met Klaasje afspreken. Hij doet altijd zo druk." En dat voor een jongen die zelf altijd in beweging is.

Annet
10-07-2010 om 21:30
Over de kans op een ander hb kind in de klas
Ik vroeg aan zoon (7 jaar, groep 5) of hij denkt dat er nog andere hb kinderen in de klas zitten. Hij dacht even na en kwam tot de volgende conclusie:
Jantje heeft 90% kans dat hij hb is
Pietje heeft 60% kans
en Klaasje heeft 40% kans.
En zo zijn door hem de kinderen die pluswerk krijgen in de klas ingeschaald.
Nu maar hopen dat de school hetzelfde idee heeft .....

Guinevere
10-07-2010 om 21:55
Ja hoor
Mijn ADHD-zoon (toen 7) over zijn broertje van 3: "God, wat is dat kind druk. Het lijkt wel of hij ADHD heeft."

Sharon*
10-07-2010 om 21:57
Haha
Iets soortgelijks: mijn zoon (7) ADHD zei over zus, misschien moet zij ook zo'n pilletje zodat ze wat rustiger wordt.

m@rgreet
11-07-2010 om 10:50
Geniaal
Mijn zoon (8 jr, klassiek autisme) zat lekker naast me in de auto na school. Hij had net iets leuks verteld en gaf hem gauw een dikke knuffel en zei: 'ik ben zo gek op je!', waarop hij heel cool zei: 'ja, ik ben echt geniaal'.
Ik ging tegen de grond van het lachen. Alleen al het feit dat hij het woord geniaal in een goede context gebruikte. En dan het verbaasde gezicht van hemzelf 'wat mam? wat?' en dan doorhebben dat hij leuk is en nogmaal verzuchtend: 'ja, geniaal hé mam'.

koentje
11-07-2010 om 12:12
Zoon
heeft groot rekenprobleem. Neef weet dat maar zegt:'WIJ hebben al sommen tot 1000!'
Zoon is er even stil van. Zegt dan droog: En? Heb je er ook wel eens eentje goed?'
Humor.... Dat heeft ie dan weer wel. Waar zou hij het verder mee schoppen in het leven?

koentje
11-07-2010 om 12:14
Op school
krijgt de meester van de een een flesje wijn, van de ander een potje drop. Zegt zoon tegen meester:
'Nou, meester, u heeft tenminste vast een pauzehap!"

An
12-07-2010 om 10:56
Je kent me toch?
Zoon (ADHD, heel impulsief) gaat voor de eerste keer alleen op pad met de fiets naar vrienden. Zeg ik bezorgt: "kijk je wel uit, denk je goed na?" antwoordt hij verbaasd: "Túúrlijk mam, je kent me toch?!"
Pfff daarom juist, zoonlief...

Sharon*
13-07-2010 om 21:54
hier dus ook. Mijn zoon had in iemand verkleed als sinterklaas in het publiek zien zitten en nou heeft hij het weer volop over die man. Kennelijk had iemand onlansg tegen hem gezegd dat Sinterklaas dood was, hij zei: nee hoor ik zag hem zitten tijdens de finale.
Echt leuke opmerking kastanjet.

Vic
13-07-2010 om 23:08
Hihi
Mijn jongste merkte ook op dat Zwarte Piet er vast heel erg blij mee zou zijn.

Nikus
14-07-2010 om 13:52
Zoon
hoorde het nogal opscheppende vriendje over de nieuwe boot van hem geduldig aan. Uit niets kon je zien wat hij er van vond. Tot het hem bloijkbaar begon te vervelen. Met een uitgestrken gezicht zei hij: Zo zo!
Ik ging plat, werkelijk helemaal plat van het lachen. Het ventje keek nogal op zijn neus en was gelijk klaar met vertellen!

T&T
15-07-2010 om 08:55
"Mama, Nederland heeft wel gewonnen hoor! ze hadden de meeste kaarten!"
tja, over spelregels door elkaar gooien gesproken