Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
08-06-2009 om 12:48
mijn zoon van 10 jaar gebruikt sinds 2 jaar 11 druppeltjes 's ochtends en 5 druppeltjes 's avonds van het medicijn Haldol.
Op school gaat het sindsdien erg goed. Maar thuis heeft hij nog steeds heftige stemmingswisselingen.
Hij heeft Pdd-nos.
Nu zijn die stemmingswisselingen en emoties zo heftig dat hij dan ook zegt dood te willen en anderen pijn te willen doen. ( oorzaak : verliefd op een meisje en dat meisje speelt veel met hem maar is niet verliefd op hem maar op een ander jongetje , zegt ze tegen hem )
nu heb ik overleg gehad met de kinderpsychiater. Ik twijfel aan de goede werking van de Haldol.
Kunnen we niet beter overstappen op een ander medicijn. En zo ja, welk medicijn. Zij spreekt over nog een medicijn naast haldol. maar ik ben nogal huiverig met al die chemische rommel.
Wiek heeft ervaring met Haldol.
Ik ken namelijk niemand die dat slikt met pdd-nos.
bedankt en groetjes ponpon
09-06-2009 om 00:44
Wat zegt psychiater
Hallo Ponpon,
Ik ken het medicijn niet, heb wel begrepen dat het tot de anti-pyschotica behoort.
Dat is bij Risperdal ook zo.
Wat heeft de kinderpsychiater je geadviseerd?
Mijn dochter slikt nu 5 jaar Risperdal, maar geeft ook aan dood te willen of anderen pijn te doen.
Wellicht moeten we dit niet bij de medicatie zoeken maar bij de beperking welke ze hebben?
Ik weet het ook niet hoor, ben dus ook benieuwd.
sterkte