Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Tjoek

Tjoek

16-03-2010 om 16:48

Handelingsverlegen?

Wanneer is er sprake van handelingsverlegen? Zijn daar minimale en objectieve vereisten voor? Bijv wat er minimaal ondernomen moeten zijn? Zijn daar standaarden voor?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Moek

Moek

16-03-2010 om 22:18

Handelingsplan

Er moet minstens een half jaar een handelingsplan en dat moet aantoobaar niet voldoende gewerkt hebben. Maar bij ons was vrijwel niets gebeurd en tovh kregen we een rugzakje, dus kennelijk wordt daar vrij snel overheen gestapt. Een school heeft natuurlijk ook niet heel veel mogelijkheden om iets te doen zonder rugzakje. Wel rot dat een diagnose niet genoeg is, eerst moeten ze vastlopen, terwijl je dat had willen voorkomen (zelfbeeld en zo).

Tjoek

Tjoek

16-03-2010 om 23:06

Rugzakje?

Hoi Moek, bedankt voor je reactie! Een rugzakje? Dat is toch alleen voor kinderen die echt een diagnose hebben, een leerachterstand hebben en naar SO/SBO moeten of is dat voor alle problemen die school boven het hoofd groeien?

Moek

Moek

17-03-2010 om 15:53

Sorry,

ik denk weer vanuit mijn eigen situatie. Bij ons ging het dus andersom: school vond dat hij een rugzakje nodig had en moest toen bewijzen dat ze handelingsverlegen waren om dat ook te krijgen. Mijn zoon heeft inderdaad een diagnose.

Waarom claimt jouw school dan dat ze handelingsverlegen zijn, als jullie geen diagnose hebben? Willen ze soms van jullie af? Een andere reden kan ik niet bedenken. Was ik namelijk bij zoon eerst ook bang voor (en ben nog steeds niet helemaal gerust).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.