Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-10-2011 om 19:11
vandaag kwam zoon thuis, zeer boos!
hij had een 1 gekregen voor een engels so.
Nu heeft hij al een broertje dood aan huiswerk, en juist dit jaar een frissen start met goede moed...
hij zit in 3 havo, heeft asperger en adhd.
Zijn handschrift al altijd al een punt van aandacht geweest (lees onleesbaar...) en nu dus een 1 omdat de leerkracht zijn handschrift niet kon lezen (of niet de moeite nam deze te willen ontcijferen....)
wat nu? een idee is om hem te gaan laten werken op een laptop, maar dan heb ik het gevoel dat we zijn handschrift dus als het ware opgeven...
iemand tips?
10-10-2011 om 20:57
Laptop
Ik zou het geen probleem vinden als de school er maar mee akkoord gaat. Hier ook kinderen die met veel moeite schrijven en veel beter, dwz als een razende, kunnen typen
11-10-2011 om 22:34
Gesprek
Ik zou een gesprek met de leraar aanvragen, misschien had deze een slechte dag ofzo? Dit is wel een erg radicale reactie.
12-10-2011 om 14:42
Tja
Een slecht handschrift komt veelvuldig voor bij mensen met Asperger. Mijn vader had ook zo'n spijkerschrift. Daarom lijkt het me moeilijk iets te doen om het schrift te verbeteren.
Uit de reactie van de leraar zou ik afleiden dat hij het werk onverzorgd en slordig vond en vooral boos is om de onverschilligheid.
Ik zou inderdaad eens met de leraar gaan praten en misschien is typen toch de oplossing.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app