Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
SdV

SdV

01-01-2014 om 20:50

Handtekening onder handelingsplan

Mijn vriendin en ik hadden een gesprek over rugzakjes en handelingsplan en we komen er niet uit. Volgens haar moet er onder een handelingsplan altijd een handtekening van een van de ouders, of het nu om een kind gaat met rugzak of zonder. Naar mijn idee is het niet in alle gevallen verplicht en zeker niet als het om een kind zonder rugzak gaat.

Nu twijfelen we allebei. Wie weet hoe het zit?

-Segolene

Katniss

Katniss

01-01-2014 om 20:52

Wel

Het moet ondertekend worden als 'bewijs' dat de ouders zijn geïnformeerd.

Tja

Ik heb ooit een keer een handelingsplan ondertekend zodat ik wist dat dochter in groep 3 zelfstandig las op de gang terwijl de rest leesonderwijs in de klas kreeg. Heb er nooit de toegevoegde waarde van ingezien maar het was het eerste jaar van de juf op deze school. Dus ik denk dat het zo 'hoort' maar dat het meestal niet gebeurd voor situaties die geen probleem opleveren. Communicatie tussen leerkracht en ouders is veel belangrijker.

Welke functie?

Volgens mij mogen scholen in hoge mate zelf weten of ze een handelingsplan laten tekenen en welke functie die handtekening dan heeft. Volgens mij zegt de wet er niets over.
Je moet nooit ergens voor tekenen trouwens. Je hoeft alleen maar te tekenen als je het ergens mee eens bent. Tenminste, als die handtekening je toestemming of instemming moet impliceren.
Omgekeerd is er volgens mij geen toestemming van de ouders nodig om een handelingsplan op school op te stellen of uit te voeren. Zolang het bij onderwijskundig handelen blijft en er geen utwisseling met andere partijen is, is het gewoon onderwijs.

SdV

SdV

02-01-2014 om 12:47 Topicstarter

bedankt

Katnis, MLavell en Picasso, bedankt voor de uitleg en nuancering. Geen van ons heeft dus gelijk. Blijft ingewikkeld, deze schoolmaterie.
Segolene

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.