Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
fladderbeestje

fladderbeestje

17-06-2009 om 22:39

Heb ff positieve energie nodig ;) [pgb/ indicatiegesprek BJZ]

Vrijdag as. heb ik een telefonisch gesprek met BJZ over de (zeer broodnodige) verlenging van de pgb's van de jongens. Vorig jaar is dat bijna enorm mis gegaan en dat heeft er heel diep ingehakt bij me. Degene die daar toen zat is nu weg.
Maar ik ben zo ontzettend nerveus aan het worden...! Ben bang dat ik het verklooi, dat ik de aanvraag (door de zorgverlener gedaan) niet goed kan "verdedigen" en dat ik weer net zo onder de tafel wordt gekletst als vorig jaar (met bijna heel ingrijpende, schadelijke gevolgen die dankzij ingrijpen van enkele OOL-ers werden voorkomen).

Ik geloof in de kracht van positief denken en ik ben nu arrogant genoeg om jullie hulp te vragen... Kaarsjes, gebeden, kruisjes, positief denken, whatever... Ik heb het vrijdag rond 10 uur heel, héél hard nodig!!!!!

Je hoeft het hier niet op te schrijven dat je het doet maar nogmaals: ik geloof er heilig in...!

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mari

Mari

18-06-2009 om 08:26

Fladder

Ik zal vrijdag rond 10 uur veel positieve krachten jou kant op sturen. Zet'm op!!
Blijf me nog verbazen hoe BJZ andere werkwijzen per regio hanteert. Ik schrijf een motiverings briefje naar de casemanager en zij doet de rest. Heerlijk!! Niks telefonisch verantwoorden. Zit er niets ander op dan verhuizen, Fladder

gr. Mari

ishtar

ishtar

18-06-2009 om 09:35

Fladder

hulp vragen is niet arrogant!
Ik denk aan je, morgen om 10 uur.

We hoeven het niet op te schrijven..

..maar ik doe het toch even Héél veel succes, gelukkig heb je iemand anders tegenover je dan vorig jaar!
Morgen word er vast véél aan je gedacht!
Sterkte!

Tihama

Tihama

18-06-2009 om 11:43

Fladder

Bel me even. Eventueel op mijn werk. Ik probeer je te bereiken, maar dat lukt niet, maar hopelijk lees je dit eerder.

Tihama

Guinevere

Guinevere

18-06-2009 om 13:13

Straling

Ik ga morgen een scheepslading positieve straling jouw kant op "denken". En weet je wat kan helpen in het gesprek? Gelijk zeggen dat je doodzenuwachtig bent.

Petra-

Petra-

18-06-2009 om 13:38

Positieve energie

gaan we morgen jouw kant opsturen, je kan het! Ben je goed voorbereid?

Petra-

Petra-

18-06-2009 om 13:39

Wil je achteraf je verhaal vertellen?

Ik heb woensdag zo'n telefoongesprek en ook ik ben best zenuwachtig, er hangt zoveel van af....

Tihama

Tihama

18-06-2009 om 13:53

Petra

Ik heb Fladder even aan de telefoon gehad. We gaan vanavond een belscript opstellen. Misschien dat jou ook zoiets kan helpen.

Als je zenuwachtig bent voor een telefoongesprek en bang bent de verkeerde dingen te zeggen, kan het helpen om het op papier te zetten. Je schrijft dan de dingen op die je zéker wil zeggen. Je bedenkt welke lastige vragen je zou kunnen krijgen en je bedenkt vast een antwoord daarop.
Als je dat op papier zet, heeft dat 2 voordelen. Het eerste is dat je er al over nagedacht hebt, dus je wordt niet meer verrast. Het tweede is dat je het niet kunt vergeten, want het staat al op papier.

Je kunt ook afspreken met een vriendin om het als een rollenspel aan de telefoon uit te proberen. Dat zij vast de lastige vragen stelt en dat jij de antwoorden geeft. Je bent dan letterlijk al getraind.

Veel succes

Tihama

amk

amk

18-06-2009 om 16:20

Tiama (ot)

mag ik je even een virtuele bos bloemen geven.
Gewoon omdat ik de behulpzaamheid van Ouders Online zo heerlijk vind.

krasje

krasje

18-06-2009 om 16:56

Normaal lees ik alleen mee

maar morgen hoop ik ook mee.

Succes, volgens mij gaat het je lukken!

Kras

koentje

koentje

18-06-2009 om 20:43

Fladderbeestje...

Heb je je ook praktisch voorbereid?
Belangrijke argumenten duidelijk op papier gezet?
Bedenk goed dat deze mensen geen idee hebben over hoe het is om een kind met gedragsproblemen te hebben. Schroom niet om dit uitgebreid uit de doeken te doen.
En herhaal, stomweg herhalen als je het gevoel hebt niet gehoord te worden. Iedere keer weer een schets van hoe het is. Met iets andere woorden, hoe dan ook, net zo lang tot het kwartje gaat vallen.
Net zo veel geduld als bij je kinderen... en dan nog een beetje meer.
Niet boos worden, netjes aanspreen met mwvrouw of meneer en blijven herhalen wat je wilt en vindt!

succes

Tineke

Tineke

18-06-2009 om 21:21

Succes fladder!

Wat grappig dat ze het bij jou aankondigen! Hier zijn die telefoontjes altijd onverwachts, en bij voorkeur vlak voor etenstijd. Ik sta dan dus driftig in de potten en pannen te roeren, waar ik ook nog eens absoluut niet goed in ben, en moet dan allemaal moeilijke vragen beantwoorden.
Ik denk dat ze mijn kookstress altijd uitleggen als 'ze heeft het echt zwaar', want ik krijg steeds meer dan waar ik op rekende.
Moraal van dit verhaal, doe tijdens het gesprek iets awaar je normaal ook al nerveus van wordt. Dan moet het helemaal goedkomen!

anna van noniemen

anna van noniemen

18-06-2009 om 22:38

Succes fladder

adem in adem uit en sterkte!

anna van noniemen

anna van noniemen

18-06-2009 om 22:38

Succes fladder

adem in adem uit en sterkte!

Prulletje

Prulletje

19-06-2009 om 00:09

Ik duim voor je!

Succes!

Prulletje

Bastet

Bastet

19-06-2009 om 07:43

Fladder

Ik duim,zet 'm op meis!!
Liefs,Bastet

Petra-

Petra-

19-06-2009 om 08:03

Fladder

duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim!

Petra-

Petra-

19-06-2009 om 08:05

Tiama

Dankjewel, heb hier idd het een en ander op papier gezet en ook nog even met 'onze' thuisbegeleiding gebeld, constant toezicht en respijtzorg zijn de termen die ik kan gebruiken, iets waar ik zelf niet bij stil gestaan had. Dus hopelijk voor ons woensdag een goed gesprek!

Vera*

Vera*

19-06-2009 om 08:41

Duimen

Om 10 uur zit ik klaar om je veel positieve energie toe te stralen. Je kunt het!

Sancy

Sancy

19-06-2009 om 09:20

Tuurlijk

Hé, ik ken je nu een beetje. Laat je oude angsten gaan Fladder, ieder gesprek is een nieuwe kans. En je weet, littekens zijn mooi, het zijn tekns dat je het overleefd hebt
Ik denk in ieder geval vol vertrouwen aan je.

Ingelogd speciaal voor jou

duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim! en tijdens het verder hollen vandaag blijf ik aan jou denken en voor je duimen!!!

Ook al even gekeken

Bijna elf uur....je hebt het ergste al gehad denk ik.....hopelijk mét goede uitkomst!

Vera*

Vera*

19-06-2009 om 11:17

Hieperdepiep

Hoera!!!!!!!

Super, dat geeft een lekker gevoel, niet alleen de uitslag maar ook het idee dat je serieus genomen bent.

Bastet

Bastet

19-06-2009 om 11:55

Wauw

Dat is geweldig zeg,wat een opluchting voor jullie!
liefs,Bastet

Sancy

Sancy

19-06-2009 om 11:56

Lijstje!

Nee, niet met belangrijke punten die je niet mag vergeten, maar een mooi fotolijstje om dit moment in te lijsten!
Zie je dat mooie zonnegele lijstje staan daar, met die zilveren sterretjes? Stop daar deze ervaring maar in en hang het op een mooi plekje. Stop die rotervaring van vorig jaar dan in een envelopje, en steek daarmee een klein vreugdevuurtje aan (onder de afzuigkap of nog beter: buiten!).
Hier, ik leen je mijn aansteker en plant direct even een dikke smakkerd op je wang.

Tineke

Tineke

19-06-2009 om 12:12

Goed zo!

Fijn dat deze ervaring positief is!

Hé goed zeg!

Goed gedaan!

Rembrand

Rembrand

19-06-2009 om 14:11

Fladder.

Voor je gevoel tien kilo lichter zijn voelt bijna net zo lekker als tien lijfelijke kilo's lichter zijn !
Dikke kus,
M.

Fladder

lees het nu pas. Fijn dat je gekregen hebt wat je graag wilde! Goed gedaan!!

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.