Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Siegje

Siegje

26-07-2010 om 23:22

Help, mijn dochter "ziet" iets!

Onze dochter van 10 heeft last van het voelen van een soort "aanwezigheid" in haar kamertje. Ze omschrijft het als een soort energie die ze voelt en waar ze erg bang voor is. Ter verduidelijking onze dochter heeft Asperger, een aan autisme verwante stoornis en is hierdoor een erg gevoelig meisje.

Heeft er iemand hier ervaring mee en misschien wat tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Herkenbaar

Mijn dochtertje met Asperger is een paar jaar jonger, en die 'ziet' ook wel eens dingen, soms leuke dingen, maar soms ook dingen waar ze angstig van wordt. Wij hebben verschillende dingen die we dan uitproberen en meestal helpt het. Nu is ons meisje wat jonger, dus ik weet niet of jouw dochtertje erin 'trapt'.
Soms helpt het om een andere deken of dekbed erop te doen. Een rode deken trekt namelijk 'geesten' aan (zegt zij).
We hebben ook een flesje bij de apotheek gehaald met een pipetje en daar water in gedaan. Dat weet zij niet natuurlijk, maar dat zijn druppels die een soort onzichtbare muur om je heen maken. Ik drippel dan druppels rondom het bed, zodat dan niemand bij haar kan komen. Bij haar werkt dit vrij regelmatig.
En een maand gelden heeft mijn man een hele mooie dromenvanger gekocht, groot met veren en spiegeltjes en andere bling bling dingen en sindsdien horen we haar niet meer over dingen die ze ziet. Hopelijk is dat blijvend.
Ik weet niet of je hier iets mee kan. Ik wens je sterkte, want ik vind het altijd heel moeilijk om mijn dochtertje zo angstig te zien.
Groetjes,
Gonzo

Fransien

Fransien

27-07-2010 om 10:55

Leer haar een muur om zich heen te zetten

Dat heb ik destijds ook van mijn tante geleerd toen ik ongeveer met hetzelfde zat. De beste methode om dit te doen is binnen in zich een soort kern te voelen, dat is zij, daar kan niemand bij, de meeste mensen voelen die in hun buik. Bij iedere ademhaling pomp je die kernballon als het ware op, maar hij wordt bij uitademing niet kleiner, net zo lang totdat hij ruim om je heen zit, op een manier dat je je niet belemmerd voelt. Er kan je dan niets raken. Werkt ook als je weet dat je in een lastige situatie/moeilijk gesprek of zoiets gaat belanden, je kunt dan veel rustiger reageren en veel meer hebben.

Moek

Moek

27-07-2010 om 12:55

Ook dromenvanger

Heeft hie rerg goed gewerkt, bij allemaal. Soms krijg ik instructies om hem een beetje te draaien of zo, om de werking te verbeteren .

Siegje

Siegje

27-07-2010 om 14:54

Ga ik proberen!

Hoi Fransien,

Dit ga ik zeker bij haar proberen, ze is erg ontvankelijk voor dat soort "truckjes".ook haar hoofdje opruimen in laatjes lukt altijd erg goed dus dit zou ook moeten kunne lukken.

Ben alleen wel bang dat er daadwerkelijk iets in haar kamertje is wat ze kan voelen. Ze omschrijft het als een lange jongen/ man.We hebben al geprobeerd uit te leggen dat hij niets kwaads in zin heeft en dat ze gewoon heel duidelijk moet maken dat hij 's nachts niet in haar kamertje mag zijn. Overdag voelt ze zijn aanwezigheid ook.

Laat wel weten of het helpt op den duur.

Groetjes

Siegje

Siegje

27-07-2010 om 14:59

Bedankt

Hoi Gonzo,

Bedankt voor de tips, maar ben bang dat ze daar net te oud voor is. Bovendien slaapt ze al onder een klamboe die als een soort beschermende tent om haar heen hangt. (durfde niet te slapen als er maar een vliegje op haar kamertje was). Bovendien voelt ze die verschijning ook overdag als ze op haar kamer is.

Gaan het zo wie zo maar proberen met haar op een veel kleinere kamer te laten gaan slapen en misschien dat de tip van Fransien werkt. Vind het maar griezelig allemaal, ze heeft al genoeg zorgen aan d'r koppie!

Groetjes

Siegje

Ja, die klamboe bedacht ik me nog maar die hebben jullie ook al... Moeilijk hè allemaal. Ik weer ook nooit zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Ze 'ziet' ook vaak mijn moeder die al drie jaar dood is. Eerst dacht ik dat het dromen waren maar de dingen die ze vertelt... ik vind dit echt heel lastig. Zeker als ze er bang van wordt... Ben benieuwd of de andere kamer helpt!
Groetjes,
Gonzo

Siegje

Siegje

27-07-2010 om 18:35

Gonzo 18

Hij is in ieder geval overzichtelijker waardoor ze, als ze in haar bed, ligt geen verborgen hoekjes meer heeft.

Zelf geeft ze juist aan dat ze zo bang is om dat ze geen idee heeft wie het zou kunnen zijn, en in haar autistische optiek is een man in je kamer die je niet kent gewoon dood eng!!! Wat wij er ook over zeggen, dat feit blijft, daarvoor denkt ze helaas te rechtlijnig.
Ben ook zo bang om iemand te raadplegen, zitten toch een hoop kwakzalvers tussen en ze is zo snel beinvloedbaar op sommige gebieden.

Maar goed, ik hou je op de hoogte.

Groetjes

Tijgeroog

Tijgeroog

27-07-2010 om 20:34

Aarzelend

Ik reageer heel aarzelend, want ik heb helemaal geen relevante ervaringen of andere kennis, en ik wil je niet bang maken. Maar ik heb gisteren een iets oudere aflevering van BNN's Je zal het maar hebben gezien. Dat ging oa over een meisje met schizofrenie, en die ziet ook altijd een "man met een cape" in de hoek van de kamer staan.
Ik hoop dat dit verder niets met je dochtertje te maken heeft, maar misschien geeft het je een aanknooppunt.

Siegje

Siegje

27-07-2010 om 21:03

Tijgeroog

Dank je Tijgeroog.
Je hebt me niet bang gemaakt, is iets wat ook al door mijn hoofd geschoten is. Mijn neefje heeft PPD-NOS en volgens mij heeft die een jaar of twee geleden ook dit soort ervaringen gehad alleen gaan ze er daar volgens mij iets anders mee om.
Heb ook al de bijsluiter van haar medicatie uitgespeld of het misschien daar door kon komen, maar staat niet aangegeven.

We "lopen" met haar bij een instantie waar we heel tevreden mee zijn ivm haar Asperger en denk dat ik het daar toch ook maar even voorzichtig aan ga kaarten.

soepstengel

soepstengel

27-07-2010 om 21:31

In weekblad vriendin

staat altijd een colum van Bénazir, die ook kinderen helpt die dingen zien. Je kan haar mailen via vriendin?

Wie weet is het iets en kan ze je dochter helpen.

haartje

haartje

31-07-2010 om 17:59

Siegje

ik zou het zeker serieus nemen. Ik ben altijd van mening dat er meer is tussen hemel en aarde en juist kinderen zijn hier erg ontvankelijk voor. Ik maak het zelf ook mee met zowel mijn zoon van 4 als mijn dochter die net een jaar oud is. Ze keken dan angstig naar een bepaald punt in hun kamertje. Mijn zoontje had het er ook over dat er mensen in zijn kamer waren...maar die waren niet eng en best lief maar hij kon gewoon niet slapen. Ik ging dan met hem op het randje van zijn bed zitten en zei tegen de entiteit/geest dat hij /zij lief is en er mocht zij, maar of hij/zij weg wil gaan als zoon gaat slapen omdat zoon dat anders niet kon.
Hetzelfde deed ik met dochtertje en dat ging prima. Het klinkt misschien een beetje zweverig, maar neem het alsjeblieft serieus.

Inderdaad zou je contact kunnen opnemen met Bénazir want het klinkt alsof je dochter iemand op bezoek heeft? Misschien een familielid die een tijdje terug overleden is?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.