Bikkel
07-12-2009 om 10:12
Het gaat goed!
Dat mag ook wel een keer gemeld worden, dat het goed gaat met onze zoon. Hij zit in groep 7, heeft adhd, heeft net zijn rapport gehad, hij is flink vooruit gegaan (hoewel hij natuurlijk een paar zwakke plekken heeft en die blijft houden), hij had voor zelfstandigheid zelfs een ruim voldoende en voor concentratie een voldoende/ruim voldoende! Zijn leerkracht is zeer positief over hem en erkent zijn intelligentie en doet daar ook wat mee en zijn leerkracht zit hem ook niet teveel op zijn lip. Ook met sporten gaat het goed en hij heeft onlangs zelfs gescoord. Ik ben helemaal blij voor hem, hij is goed bezig en hij werkt er (eindelijk ) hard voor.

calien
07-12-2009 om 11:09
Fijn he?
Hier gaat het ook zo goed. Zoon in groep 6 met pdd-nos en adhd. Dit jaar 2 superjuffen!! Zoon had voor werkhouding een g op zijn rapport. Hij was zooooooo trots. Sinds hij aan de concerta is hebben we een heel ander kind. Afgelopen weken wel onrustig door sinterklaas trouwens, maar dat is tijdelijk. Juffen geven hem veel ruimte om zijn rust te zoeken en bieden hem veel extra werk (IQ 126). Ik kan die juffen ook wel zoenen en geniet weer zo van zoon. Is wel eens anders geweest.
Dus Bikkel, ze komen er wel die zonen van ons!

Jakiro
07-12-2009 om 13:27
Ja hoor, ze komen er!
Hou je maar vast aan de positieve geluiden van "gelijke" kinderen om jullie heen. Hou je daar aan vast, trek je daar aan op !
En dan zal ik er nog ééntje geven. 13-Jarige dochter met PDD-NOS en ADHD, volgens kleuterjuffen alleen geschikt voor SBO, zit nu op tweetalig VWO, had 3 onvoldoendes op het rapport, die ze nu alweer opgehaald heeft ! En staat een 9 voor engels (niet onbelangrijk bij tweetalig onderwijs ) En, miscchien nog wel belangrijker; ze straalt als ze het over school heeft !!
Jakiro

Vera*
07-12-2009 om 13:33
Hier dubbel gevoel
Dochter heeft een taalontwikkelingsstoornis en haar rugzak gaat niet verlengd worden. Het gaat supergoed op school en de leerkracht zegt dat ze alleen nog met praten opvalt. Dat is heel fijn natuurlijk maar toch voelt het alsof ze volgend jaar zonder bandjes in het diepe wordt gegooid (ze heeft bijna zwemvaardigheid 2).

Roos Vicee
07-12-2009 om 21:04
Hier ook een blije moeder!
Fijn he Bikkel zulke positieve geluiden!
Ik juich met je mee! want ik kom zelf net ook een paar kilo lichter van een tienminutengesprek terug. Zoon met PDD NOS en ADHD zit in groep 5 en ik heb een aantal weken geleden hier behoorlijk veel over hem geschreven. Sinds een week of 3 is hij overgestapt op Concerta en ik was echt heel benieuwd naar de afloop van het gesprek op school vanavond. Thuis merk ik namelijk niet zo heel veel verschil. Maar wat is het heerlijk om dan te horen dat het op school wel zoveel beter gaat! Eindelijk positieve geluiden! Heerlijk!

Guinevere
07-12-2009 om 21:35
Ook dubbel
Fijn dat het bij velen zo goed gaat! Hier ook een dubbel gevoel, ik mag deze week op extra gesprek bij de juf omdat ze het toch niet zo lekker vind gaan met zoon. Beuh. Ik was er zelf net zo tevreden over.
Roos Vicee, heeft je zoon ook geen tics meer nu? Zou echt super zijn dan!

Roos Vicee
07-12-2009 om 22:22
Guinevere (beetje ot)
Goh dat is wel even weer een kater idd als je zelf juist net zo tevreden bent en je dan toch weer uitgenodigd wordt voor een extra gesprek omdat de juf het niet zo lekker vindt gaan. Hoop voor je dat het meevalt. Maar ik heb zelf na al die jaren al wel doorgekregen dat het toch op en neer blijft gaan. Op het moment dat je zelf denkt van we zijn er, dan ineens gaat het toch weer even minder. En andersom ook. Sterkte!
En wat de tics van mijn zoon betreft, nee die zijn helaas niet verdwenen. Maar mijn angst dat het enkel aan de Ritalin zou liggen en de tics schadelijk voor hem zouden kunnen zijn, is nu wel weg. De tics horen bij hem maar worden door de Ritalin alleen wel wat versterkt. Hopelijk groeit hij er ooit nog eens overheen...

Bikkel
11-12-2009 om 13:31
Op en neer
Ja, het gaat hier altijd op en neer, nu gaat het goed maar dat kan ook weer omslaan, kijk maar naar de reacties van sommigen hier. Op dit moment geniet ik wel van het feit dat we in zo'n "op" periode zitten. Ik hoop wel dat het nog even duurt Bedankt voor jullie reacties.