Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-01-2010 om 12:48
Ik vind het heel leuk om eens te vertellen dat het met mijn dochter (10) zo snel beter gaat. Sinds kort heeft ze hulp op school. Ze durft nergens te praten, alleen thuis, tegen ons. Vorige week heeft ze tegen die coach gefluisterd. woordjes als: ik hip mik en... knap.
Er wordt een schriftje bijgehouden en toen ik het las kon ik niets meer zeggen, door geluk. Wat is dat intens fijn om te horen zeg. Het ging al beter met spelen enzo. Het is wel zo dat ze nu vooral fysiek contact moet maken. Met sociale angst heb je dan eerst wel veel vertrouwen nodig en tijd om dat op te bouwen. Het fluisteren is een heeeeeeeeel grote stap.
Geluk is een fijn gevoel. En ook weer het besef dat het gewone niet voor voor iedereen zomaar gewoon is.
19-01-2010 om 14:03
Gaia
Ik vroeg het me laatst al af, hoe het met je dochter zou gaan. Wat fijn dat deze behandeling wel werkt.