Velsenaartje
02-09-2008 om 08:06
Hij mag niet naar de mytylschool
Ik baal zo ontzettend. Mijn jongste heeft de Ziekte van Recklinghausen.
Daardoor heeft hij een lage spiertonus. Als hij niet beweegt valt hij om van zijn stoel. Hij heeft nu een speciaal kussentje en dat helpt wel.
Hij is ook erg overprikkeld.
Toen hij net vier was en een maandje op school zat zei juf... Het gaat echt niet hoor met hem hier op school (vond ik erg snel, maar ach... ik antwoordde toen: nou dan moet hij naar een andere school). Nu zit hij in groep 2. Heeft groep 1 nog een keer moeten doen omdat hij een late leerling is. Wij zijn sinds die tijd bezig met een andere school. Het laatste jaar heel intensief. En nu is het helemaal niet meer nodig. Juf heeft ook een zeer positief verslag geschreven voor de Commissie van Indicatie. De anderen (fysio, ergo, logo, othopedagoog, kinderarts, revalidatie-arts en wij als ouders) zien dat allemaal anders. Die vinden allemaal dat het beter is als hij naar een andere school gaat.
Hij heeft ook 2 x per week fysio en ergo.
We gaan natuurlijk nu in beroep. Hopelijk gaat het dan wel lukken. Maar ik heb er een hard hoofd in.
Omdat hij de kleutercito in groep 1 heel goed gemaakt heeft. En hij daardoor geen leerachterstand heeft.... is hij afgewezen.
Thuis is hij ontzettend overprikkeld. Als ik dan zeg dat hij tegen zijn juf zo moet dan ipv tegen mij dan zegt hij dat mag niet want dan wordt juf heeeel erg boos.
Lang verhaal, maar ik moest het eventjes kwijt.

Beril
02-09-2008 om 09:30
Bekend met mee
Ben je bekend met stichting MEE. Ze kunnen je hier mee helpen. Voor mij zijn ze vooral het steuntje in de rug als ik weer het eens zo moe en zat ben dat het ondanks onze inspanningen het niet gaat of lukt allemaal en mijn verhaal ff kwijt moet.
Succes en heel veel energie toegewenst.
Groeten Regenbogie

Velsenaartje
04-09-2008 om 12:40
Regenbogie
Dank je wel. Heb meteen MEE gebeld. Ze gaan mij terugbellen.
Ik ga erheen met al mijn papieren. Ben benieuwd

Beril
05-09-2008 om 09:10
Velsenaartje
Ik hoop dat ze je kunnen helpen en snel terug bellen. Mijn ervaringen zijn goed alhoewel het bij ons om andere dingen gaat. Maar het is zo prettig dat iemand van jou uit gaat en je direct het vertrouwen schenkt en jou ondersteunt zonder dat je je gelijk te moeten bevechten. Echt een steuntje in de rug bij ons. Geen wondermiddel maar wel erg fijn.
Groeten Regenbogie

Monsieur
09-09-2008 om 22:23
Wattuhhhh?
Interessant, wat Merel schrijft, mijn zoon is net afgewezen voor rugzakje. dit was hun bericht:Uw zoon Rupert voldeed niet aan het ZMLK criterium geringe sociale redzaamheid en het criterium beperking onderwijsparticipatie.
In de wet staat dit laatste criterium als volgt omschreven:
Voor kinderen van 8 tot 12 jaar een zeer geringe vooruitgang gedurende een jaar op de gebieden van aanvankelijk lezen, spellen en rekenen die blijkt uit een didactisch toetsoverzicht van tenminste een jaar met ruwe toetsscores.
In de CvI vergadering wordt altijd bekeken of er met een beredeneerde afwijking een positieve beschikking kan komen. In het geval van Rupert is dat ook gebeurt maar negatief uitgevallen.
U kunt uiteraard altijd bezwaar aantekenen binnen de gestelde tijd......hier kom ik weer::: hij rolde uit de bus als ZMLK, maar te hoge cito score. En die sociale redzaamheid is ook geen probleem. Als iemand ij een argument kan geven om bezwaar te maken tegen de negatieve beslissing dan graag

Velsenaartje
10-09-2008 om 19:53
In beroep
We gaan ook gewoon beroep aantekenen.
Ben ook bij MEE geweest en die vonden onze bezwaarbrief geweldig.
Moet alleen nog een nieuwe brief van de orthopedagoog hebben.....

Velsenaartje
10-09-2008 om 19:54
Oja ook nog schoolarts geweest. belachelijk
Die vroeg zich af of het niet beter zou gaan als ze hem misschien Ritalin zouden gaan geven. Dat kon vanaf 6 jaar zei ze....
Dan zou hij zich misschien beter kunnen concentreren en niet zo snel afgeleid en geprikkeld zijn....

Beril
11-09-2008 om 11:48
Reactie
Hopelijk gaat het lukken. Mijn zoon zit eigenlijk ook niet op een passende school voor hem. Er is echter geen goed alternatief. Ik vind dit de beste oplossing alleen wordt ik zo moe dat ik continue mijn gelijk moet verdedigen of met mensen moet gaan zitten discussiëren omdat zij zogenaamd deskundig zijn. Zoals bij jullie de ggd arts. Gek wordt je er van en hondsmoe. Hoe vaak ik al niet gevraagd heb of ze even naar het belang van het kind willen kijken. Maar regeltjes zijn veel belangrijker dan een kind. Daar ben ik inmiddels wel achter. Zo ook ff mijn frustratie kwijt. En nog maar twee weken school achter de kiezen.

Velsenaartje
30-09-2008 om 13:12
Nog steeds schering en inslag...om gek van te worden.
Nog steeds lopen we tegen muren.
Gisteren gesprek gehad bij de Commissie van Indicatie.
Omdat mijn kind niet voldoet aan de onderwijsparticipatie voor het cluster 3 onderwijs mag hij gewoon niet komen.
Hij scoort te goed op de kleutercito van groep 1 (kreeg hij eind groep 1 die hij voor de 2e keer deed)...hij had daar een E score moeten hebben en hij had een A en B score.
Hij verzuimdt ook niet genoeg ( < 25%).
Vanmiddag een gesprek op school met juf, IB-er en directie. Ben weer benieuwd.
Je kind moet eerst goed stranden op school en dan pas is er hulp.
Mijn kind kan ook nog niet goed knippen. Houdt zijn schaar verkeerd vast. Houdt potlood verkeerd vast. Valt veel. Komt huilend uit school. Gefrustreerd.
Maar ach op school.... niets te merken.
Vraag wel veel aandacht. Slechte concentratie, snel afgeleid, wil duidelijkheid, veel structuur nodig. WAARSCHIJNLIJK redt hij het wel met een rugzakje... WAARSCHIJNLIJK hoor....
Maar ach... dat rugzakje is ook afgewezen....
Hoe frustrerend....
Vanmiddag maar weer afwachten...

Schanulleke
05-10-2008 om 17:08
Verkeerde beoordeling?
Zo te lezen is hij volledig verkeerd beoordeeld...
Er zijn verschillende soorten Cluster 3 indicaties. Het is wel wat verwarrend.
Je hebt dus ZMLK maar ook MG (meervoudig gehandicapt, daarmee kan je naar tyltylonderwijs) , LZK (langdurig zieke kinderen met somatische aandoening, denk aan een openluchtschool oid) en Mytyl(alleen lichamelijke handicap)
Dit zijn verschillende indicaties ook al heten ze allemaal cluster 3.
Beetje stom als je een cluster aanvraag doet voor mytyl en je wordt afgewezen voor ZMLK (waarvoor je IQ onder de 60 moet zijn..).
Ik zou bellen naar het REC dat de aanvraag beoordeeld heeft of hij niet verkeerde traject heeft gelopen...
Schanulleke

Velsenaartje
11-10-2008 om 09:29
Update
Inmiddels is er weer veel gebeurd.
We zijn in beroep gegaan. Maar hebben helaas geen poot om op te staan.
De mytylschool begrijpt het heel goed dat wij boos zijn en willen ons graag helpen.
Op donderdag 30 oktober komt de ambulant begeleider van de mytylschool mijn zoontje observeren.
Wordt vervolgd.