Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-06-2010 om 17:44
Nog maar een vraag. We hebben nu sinds kort de diagnose pdd NOS voor ons dochterje van 7 en nu gaan ze kijken naar haar 'specifieke' gebruiksaanwijzing. De psycholoog zei we zijn nog maar net begonnen op mijn vraag hoe dit traject zal gaan. De frequentie zal wel met de tijd omlaag gaan. En als er weer problemen komen bij nieuwe fases weer omhoog. Ik ga het haar over 1,5 week nog eens goed vragen, maar betekent dit dat dit een langdurig traject wordt? Is hier iemand die hier mee bekend is? En zijn jullie blij met de ondersteuning? Sorry voor de hoeveelheid vragen, maar ik ben zo onbekend in hulpverlenersland dat ik een beetje houvast zoek
Groetjes
Gonzo
14-06-2010 om 23:20
Goeie psycholoog...
Die wil ik ook wel! Een op mijn zoon toegesneden gebruiksaanwijzing heb ik nooit gekregen. Elke AB'er etc. begint meteen over picto's, maar hij is juist een leesfreak en zou denken dat je een gaatje in je hoofd had als je opeens naar plaatjes ging zitten wijzen inplaats van gewoon een schema te maken. Enzovoorts. Vasthouden die man/vrouw!
16-06-2010 om 14:43
Doe ik!
Ik begin het door te krijgen dat het bijzonder is dat ze een gebruiksaanwijzing mee gaan zoeken. Dus ja Moek, ik houd haar vast! Ze zegt dat ze nog wel enkele jaren 'meeloopt' en dat de frequentie laag zal worden totdat er weer een nieuwe fase aanbreekt. Wantd at schijnt bij alle kinderen te gebeuren en een kind met autisme schijnt daar heftiger op te reageren zoals zij zei.
Dank je voor je reactie!
Groetjes,
Gonzo