Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Marleen

Marleen

18-12-2009 om 12:18

Hoe is bij jullie rugzakje geregeld?

Hoi. ik ben benieuwd wat voor begeleiding jullie kind krijgt vanuit het rugzakje. Eind oktober is een rugzakje toegekend aan mijn zoon die vooral last heeft van een erg grote vp-kloof. Helaas is er tot nu toe nog niks gebeurd. De ambulant begeleider die tot nu toe aan de school verbonden is zit vol, en haar collega weet nog niet zeker of ze nu deze rugzak kan nemen of zoiets. Ik heb aan school gevraagd (al twee keer) of de school niet zelf al kan beginnen met iets, maar dan zegt de ib-er steeds dat er al van alles gebeurt, hij werkt bijv. nu op een laptop. Dat klopt ook, maar dat is mijn laptop waar ik zelf al zijn reken- en taalwerk op zet. En de ib-er heeft geregeld dat hij tijdelijk niet naar gym hoefde, omdat dat even heel slecht ging. Ze zegt ook elke keer dat ik me niet moet voorstellen dat er zoveel uren in een week aan hem besteed zullen worden. Het geld wordt vooral ingezet om haar van te betalen geloof ik. en ze benadrukt iedere keer dat ze niets weet over geld, daar gaat de directeur over. Ik vind het allemaal maar een beetje raar, het is toch een budget, dat gaat toch juist over geld? Ik heb aan een andere moeder gevraagd hoe het bij haar geregeld is, haar zoon krijgt vanuit school 1 keer per week begeleiding, en hij wordt extra in de gaten gehouden. Eén keer in de zes weken is er overleg met de ambulante begeleider. Als ik kijk naar het geld dat school en ambulante begeleiing krijgen vind ik dit niet veel. ZIj vond het ook allemaal nogal tegenvallen. Hoe is het bij jullie geregeld? Komt dit jullie bekend voor? Alvast bedankt, groetjes, MArleen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gaia*

Gaia*

18-12-2009 om 15:40

Hier

Sinds kort een rugzakje voor dochter. Dat is twee weken geleden begonnen. Een heel enthousiaste 'coach'. Ze schrijft netjes in een schriftje wat ze heeft gedaan. Dat is voor de juf. Maar ook voor ons, zodat we weten wat ze doet en wat haar vooruitgang is. Bovendien heeft de coach ook contact met de therapeut van dochter zodat alle hulp goed is afgestemd. Als ik het schriftje lees wordt ik helemaal blij. Die mevrouw schrijft zo mooi wat ze doet en hoe dochter het oppakt.

Hoe komt het dat de begeleider van je zoon 'niet zeker weet of ze de rugzak kan nemen'? Ik begrijp dat niet zo goed. Er is toch een bevestiging gekomen van de indicatiecommissie? Daarna hebben wij het budget aan de organisatie voor begeleiding overgedragen. Het is wel zo dat de coach van onze dochter er vaart achter heeft gezet omdat dochter al zo vooruit ging door de therapie. Zo kon ze mooi aanhaken.
De coach is er deze eerste weken volgens mij wel 3 keer in de week. dat zal, als het wat beter gaat, wel minder worden verwacht ik (dochter praat niet bij anderen dan thuis).

Ik zou de organisatie van de begeleider van jouw zoon eens bellen om te vragen hoe het zit. Dit is toch wel erg vaag he? Zonde van de tijd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.