Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

hulp bij eetstoornis (arfid?) 17 jarige


Schemerlampje schreef op 05-02-2023 om 13:06:

Ik weet niet of je op Facebook zit? Ik zie daar wel groepen voor ouders van kinderen met arfid, of voor mensen die zelf arfid hebben. Misschien kun je daar meer informatie krijgen? Wij zitten in een facebookgroep van ouders met kinderen met dezelfde ziekte als ons kind. Daar kun je ideeën opdoen, elkaar steunen etc.
Van de aandoening zelf weet ik niets, maar het lijkt me heel moeilijk, zowel voor hem als voor jullie als ouders. Sterkte!

Dit is een erg goede tip! Een vriendin van mij heeft al vele goeie tips daaruit ontvangen mbt het zoeken naar geschikte hulp voor haar zoon. 

Daarnaast ook vanuit mij de tip om sowieso te kijken naar een zorgverzekering met restitutiepolis! 

Sterkte, want het lijkt mij zeer zwaar! 

De problematiek van je zoon klinkt heel complex en alsof het heel veel meer is dan bijna niet eten. Ik zou hem sowieso op de wachtlijst zetten, maar ook verder zoeken naar passende hulp. En hierbij rekening houden voor zijn eigen zorgverzekering als hij 18 wordt. 
Eetproblemen/arfid komen regelmatig voor in combinatie met autisme. Dat schijnt iets te maken te hebben met prikkelgevoeligheid in het mondgebied. Hoe dat werkt moet je mij niet vragen, maar ik had zelf als kind (met ASS) wel moeite met bepaalde texturen en dingen waar stukjes of pitjes in zaten. Ik kan wel zeggen dat ik daar inmiddels grotendeels overheen gegroeid ben. Ook is mijn dieet nooit zo beperkt geweest dat ik maar enkele dingen at. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.