Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Iemand ervaring met LTO3?

Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met het gebruik bij jonge kinderen van LTO3?

Aleid

Aleid

02-02-2018 om 16:09

Link

https://www.ouders.nl/forum/zorgenkinderen/ervaringen-met-omega-3-5-bij-add

Komt in deze draad aan de orde. Er is geen bewijs dat het effect heeft, ik geloof (maar dit zou je ff na moeten lezen) dat een muis in een laboratoriumsituatie er hooguit wat slaperiger van wordt.

PowerVrouw

PowerVrouw

02-02-2018 om 16:52 Topicstarter

Thanks

Thanks Aleid, ga ik even lezen, slaperiger is ook niet de bedoeling

geprobeerd

Bij onze dochter met ADHD. Het had helaas geen effect (alleen in eerste instantie een kortdurend placebo effect) Sinds kort begonnen met ritalin en dit doet in ieder geval wèl echt wat...

PowerVrouw

PowerVrouw

03-02-2018 om 15:34 Topicstarter

thanks

Thanks voor je reactie Jippox, bij mijn zoon is (nog) niets officieel vastgesteld dus ritalin of andere medicatie is nog niet mogelijk, vandaar dat ik nu aan het kijken ben of er tot die tijd andere opties zijn

Guppie

Guppie

12-02-2018 om 19:44

Goede basis

Ik zou beginnen bij de basis. Voeding. Zijn er voedingsintoleranties, bijvoorbeeld. Exorfinen en biogene aminen als histamine en tyramine kunnen ontregelend werken. En veel mensen eten teveel geraffineerde producten. Ook kan een minder gezonde darmflora klachten geven.
Dan kan je nog denken aan bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Theanine, dat in LTO zit, bevordert de aanmaak van stoffen als gaba, dopamine en serotonine. Kan bij sommige mensen helpen. Theanine is ook in poedervorm verkrijgbaar; stukken voordeliger.
Omega 3 hebben we ook nodig. Vaak eten we teveel omega 6.
Ook zijn er allerlei kruiden die ondersteunend kunnen werken. Geen ervaring met glidkruid.

Angela67

Angela67

12-02-2018 om 21:22

Guppie (ot)

Waarom zet je als titel 'goede basis' boven je posting?
Een lijstje semi-natuur-geneeskrachtige woorden en werkwoorden met als vage toevoegingen 'kan' 'sommige mensen' 'vaak' 'hebben we nodig', dat is erg vaag als 'goede basis'. Ik heb sterk de indruk dat je een super-aangepaste versie van Onno bent, maar ben je echt zelf overtuigd van de werkzaamheid en waar is de wetenschappelijke basis? Wellicht kun je al je postings onder elkaar te zetten in een Word-document, de dubbelingen eruit te halen en dat in 1 posting te zetten? Dan kan iedereen met lichamelijke én geestelijke klachten gewoon stap voor stap alles doen en afvinken. Baat het niet dan schaadt het niet. . ?
gr Angela

Guppie

Guppie

13-02-2018 om 08:22

Overig

Carnitine wordt ook wel als gunstig werkend genoemd bij adhd.

Verder kan je van mening verschillen of voeding belangrijk is. En sommige mensen hebben heilig vertrouwen in wetenschap, mag ook. Omdat we allemaal zo verschillend in elkaar zitten, kan wat bij de één werkt bij de ander weer niet werken. Mooi toch?

mirreke

mirreke

13-02-2018 om 17:22

Hier

Gunstig effect bij autisme en bij add.

Niet hele jonge kinderen trouwens, 12 en 18.

Jan

Jan

08-06-2018 om 08:54

Guppie: reactie

ik kan het standpunt van Guppie goed volgen. Het effect van LTO3 ier pas goed als de voeding als basis in orde is. Dit betekent geen geraffineerde suikers en voldoende vitamines, in het bijzonder vitamine D. Ook bewegen en correcte slaaphygiëne vormen de basis.

0,0

effect, en duur! Ik heb het een jaar de tijd gegeven, toen gestopt.

Als je dan toch met vitamines, visolie ed. aan de slag wilt kun je deze beter los kopen, veel voordeliger.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.