Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
17-12-2011 om 15:57
Hallo allemaal,
Onze dochter (12, groep 7 regulier onderwijs, met rugzak vanwege Asperger) en ik zijn gestart met het bezoeken van open avonden van scholen voor voortgezet onderwijs.
Gelukkig hebben we nog een heel schooljaar om te kiezen, want het is lastig. En niet iedere school zal haar 'willen'.
Sociaal redt ze zich tegenwoordig heel aardig (grote vooruitgang gemaakt), qua leren (plannen, concentreren, doorwerken) vind ik het momenteel maar matig gaan. Haar leerkrachten zijn daar positiever over dan ik. Die vinden dat ze wel heeeel langzaam werkt, maar ook goed en zorgvuldig.
Kortom: het idee is dat ze naar regulier onderwijs kan, maar ook een duidelijk steuntje nodig zal hebben. Een gestructureerde, vriendelijke en overzichtelijke school zal het beste zijn.
Ik denk beginnen met VMBO-tl, om de kans op havo open te houden (IQ is 120, dat is het probleem niet)
Heeft iemand misschien een tip voor een school in de stad Utrecht of omstreken? (mag best ruim rond Utrecht zijn, in 't ergste geval verhuizen we) Een school met een zorgklas o.i.d?
Alle tips welkom!
groetjes
Dihanne
17-12-2011 om 17:43
Utrecht
Ik werk op het AIC Utrecht, en daar hoor ik van andere medewerkers (ik kom niet uit Utrecht) dat ze de Rientjesmavo (oid) een goede school vinden. Mede door de goede begeleiding en de kleinschaligheid.
17-12-2011 om 19:32
Bedankt mamarijke
bedankt Mamarijke,
die staat tot nu toe ook nummer een op ons lijstje, wat toevallig.
in januari is er een open dag, gaan we zeker heen
fijn ook van een andere kant te horen dat dit een mogelijkheid kan zijn!
groetjes
Dihanne