Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
PDD-ertje

PDD-ertje

22-06-2010 om 20:07

Ik ben zo trots

Zoonlief heeft het 1e jaar havo/vwo erop zitten en we hebben het afsluitende gesprek gehad voor dit jaar. Nadat hij op de basisschool behoorlijk gepest en getreiterd is hield ik natuurlijk mijn hart vast voor de middelbare school. Ik gunde hem zo dat hij het ook eens leuk had op school. Voor zijn start op de nieuwe school nog een cursus van een paar dagen laten doen zodat hij hopenlijk met wat meer zelfvertrouwen naar school ging. En het gaat gewoon allemaal goed. Het is niet allemaal vanzelf gegaan. Op sociaal vlak ging er aan het begin van het schooljaar nog even wat mis, hij heeft behoorlijk van zich afgeslagen. Maar uiteindelijk heeft hij het erg leuk met zijn klasgenootjes.
Ook het huiswerk en de andere manier van lesgeven hebben ons en hem best wat hoofdbrekens gekost maar ook dat is uiteindelijk allemaal goed gekomen. Met allemaal voldoendes sluit hij dit schooljaar af. Mijn kanjer, wat ben ik ongelofelijk trots op hem!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippin

Pippin

22-06-2010 om 20:58

Wow

Wat leuk om te lezen. Hier hopen we dat we over twee jaar ook zo positief kunnen zijn.

Gaia*

Gaia*

23-06-2010 om 10:55

Super

Goed van hem zeg! Een echte vechter he. Met veel steun van zijn ouders als ik het zo lees. Super!
En nu maar lekker vakantie he

Moek

Moek

23-06-2010 om 13:01

Taart!

Het lijkt me tijd om een een hele grote taart voor de hele familie te bakken...doen wij altijd als mama ergens heel blij mee is...

PDD-ertje

PDD-ertje

23-06-2010 om 13:49

Ik zat inderdaad te denken

hoe we dit konden vieren! Vind een taart bakken wel een heel erg goed idee. Kunnen we dat straks als de jongste haar rapport krijgt ook doen. Want dat is natuurlijk wel een beetje het gevaar. Ik vind dit zo bijzonder van hem dat hij het zo goed heeft gedaan. Maarja "gewone" dochter die het ook goed doet, daar vind je het al snel niet zo bijzonder van maar vanzelfsprekend. Dus dat moet ik wel even in de gaten houden.
Pippin ik gun jullie dit ook. Na moeilijke jaren op de basisschool op sociaal vlak dan qua cijfers ging het altijd wel goed dan nu zo'n heerlijk jaar. Het heeft hem maar zeker ook ons heel veel moeite gekost maar het is gelukt! En daar doe je het allemaal voor toch. En het mooie is hij waardeert het ook dat we zo ons best doen om hem te helpen dat geeft ons ook een heel fijn gevoel.

PDD-ertje

PDD-ertje

23-06-2010 om 13:50

Enne moek

Ik gun jullie dit ook zo ontzettend!!

Moek

Moek

23-06-2010 om 15:44

Dankjewel!

Er is dus hoop.

En ook taart voor de jongste....tuurlijk, gelijke behandeling, en taarten krijg je nooit genoeg, toch??

Guinevere

Guinevere

23-06-2010 om 21:38

Fijn! en ik ben ook trots

Altijd leuk om zulk goed nieuws te lezen in deze rubriek!
Ik ben ook trots, zoon (8) kwam thuis met de mededeling dat hij zijn sommen allemaal af had, dat ze "kippie" waren en dat hij daarna zelfs nog tijd had voor een spelletje. 't Is een kleine vreugde, maar het was wel voor het eerst.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

24-06-2010 om 14:04

En nog meer goed nieuws!

Geweldig toch, dat onze "zorgenkindjes" het ook goed kunnen doen
Hier ook goed nieuws: zoonlief (9, ADHD, hb en hoogsensitief) gaat groep 7/8 in een jaar doen. Dus in februari gaat hij de officiele Cito maken en dan volgend jaar september naar de middelbare school! Dankzij de Concerta kan hij zich zoveel beter concentreren dat hij als een speer door de stof gaat. Toetsen onder tijdsdruk maakt hij zonder problemen en zonder afgeleid te worden. Sociaal-emotioneel zit hij bijzonder goed in zijn vel en hij mengt zich naadloos onder de oudere, grotere kinderen. Hij heeft erg veel zin om naar de middelbare school te gaan! Enig puntje van extra aandacht is en blijft taakplanning, organisatie en afwerking maar daar wordt extra aan gewerkt volgend jaar. Het is geweldig na al die jaren van frustratie om te merken hoe hij in alle opzichten gegroeid is... Toch wel raar hoor, mijn jochie wordt zo snel groot... Waarop zoonlief mij een dikke knuffel gaf en zei: "mama, wees maar niet bang, ik ben en blijf altijd jouw kleine jongen en straks kan ik ook voor jou zorgen"

Pippin

Pippin

25-06-2010 om 11:49

Elise

Wat leuk om te lezen! Lief hoor, die knuffel voor jou!

Pdd ertje

Heerlijk he, als ze het goed doen! Geniet er maar lekker van.

PDD-ertje

PDD-ertje

01-07-2010 om 14:26

Doen we zeker

Genieten. En dat maakt een zorgenkindje hebben ook wel weer leuk, dat je van de dingen die goed gaat extra geniet. Klinkt vast raar, maar jullie weten vast wat ik bedoel . Vandaag hebben ze hun rapport gekregen, en al wisten we wat erop stond toch is het erg fijn om te hebben.
En wat helemaal mooi is, is dat hij met zo ongeveer de hele klas aan het zwemmen is. En dat ze het met elkaar zo gezellig hebben, daar kan ik nog meer van genieten dan van die mooie cijfers .
Vind het leuk te lezen waar jullie trots op zijn!!!
Enne Moeke de taart heeft goed gesmaakt, dit weekend de volgende voor dochterlief haar rapport

billie

billie

02-07-2010 om 00:23

Extra genieten

Ja! Dat extra genieten, vast voor iedereen herkenbaar!!
Hier heeft zoon een lange, erg zware periode gehad op school. De laatste tijd ging het gelukkig weer wat beter, al bleef school *superstom*. Vandaag kwam hij thuis en gaf aan dat school leuk was!!!! Nu is school morgen vast weer stom, maar het geeft enorm veel hoop. Zo´n uitspraak heb ik al zeker 2 jaar niet meer gehoord. En ik weet dat het *klopt*, hij straalde aan alle kanten, raakte maar niet uitverteld, (normaal vertelt hij niks) zus gaf aan dat hij vandaag niet pestte!
Geen idee wat het is, hij heeft een verhaal kunnen schrijven bij opdracht stellen, misschien dat. Of dat hij allemaal briefjes kreeg van kinderen uit groep 3 en 4, hij zit in groep 5 en gaat de middenbouw verlaten. Misschien dat hem dat het besef geeft dat hij minder onzichtbaar was op school dan hij (en misschien ik?) dacht. Hij uitte gelijk ook allelei positieve verwachtingen naar de toekomst toe, wat een beetje positieve ervaringen niet kunnen doen!

Jade

Jade

05-07-2010 om 22:16

Ook hier...

...een trotse moeder van een zorgenkind, die ondanks een KAA-UU-TEE jaar over is gegaan naar het examenklas.

Toen de mentor belde dat hij over is gegaan heb ik letterlijk staan springen van vreugde.....en toen kon ik weer richting vergadering vertrekken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.