Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Polly Shearman

Polly Shearman

15-04-2010 om 18:35

Ik zoek een friemel ding

Voor mijn zoon van bijna 9 zoek ik een friemelding om zijn lichamelijke onrust op bot te vieren voor in de klas. Het moet dus een geluidsarm ding zijn, waar hij met zijn vingers gedachteloos aan kan friemelen.

Als ik op internet zoek komt ik bij de friemelshop en dat is nou net NIET wat ik zoek.

groet, polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippin

Pippin

15-04-2010 om 19:10

Kneedgum

Kneedgum schijnt heel goed te werken. Wel afspreken dat hij er geen pistolen van mag kneden om vervolgens op zijn klasgenoten te richten. Hihihi.

Terpi

Terpi

15-04-2010 om 19:32

Stressbal?

Zou een stressbal wat kunnen zijn?

PDD-ertje

PDD-ertje

15-04-2010 om 19:58

Wij hebben deze

http://www.graviant.eu/index.php/nl/titels/slangetjes-set-van-4-stuks
Maakt geen geluid en je kunt er heerlijk mee friemelen.

ishtar

ishtar

15-04-2010 om 20:22

Zoon

kwam laatst thuis van de bso met een ballon (zo'n zwarte stevige van de karwei) niet opgeblazen maar gevuld met zand. Kneed heerlijk, voelt prettig aan en leeft, ondanks 3 niet al te rustige jochies, nog steeds.

Annet

Annet

15-04-2010 om 20:41

Haak aan broek of ander ding aan broek

Zoon heeft zo'n klimhaak (weet even de goede naam niet) aan zijn broek hangen. Die is leuk om aan te friemelen. Hij heeft er ook één met kompas erin.
Hij heeft ook wel eens een 6-kleurenpen omhangen.
Hij wisselt deze dingen af. Ze zijn allemaal bedoeld om tijdens school te kunnen friemelen.
Kneedgum is inderdaad ook een goede.

Guinevere

Guinevere

15-04-2010 om 21:04

En kluiven?

Mijn 7-jarige vreet opeens zijn vingers, mouwen en kragen weer op. Ik zoek dus iets "cools" om op te kluiven. Het moet natuurlijk wel iets stoers zijn.

Gaia*

Gaia*

15-04-2010 om 21:19

Friemelaars (een beetje ot)

Dit vind ik echt geweldig (heel veel te vinden op youtube):

http://www.youtube.com/watch?v=HI9gxovqjkk

Niet echt geweldig voor de concentratie op school, maar wel echt iets voor friemelaars. ha

Pippin

Pippin

15-04-2010 om 21:33

Kluiven

Tegen kluiven, gelukkig weer bijna verleden tijd, het gaat een keer over??! hielp hier KAUWGUM. Jammer genoeg mag dat op school dan weer niet, maar achter de pc was het een uitkomst. Bah, al die natte shirts, brrrr.

Vera*

Vera*

15-04-2010 om 22:08

En wat helpt er

Wat helpt er tegen extreem nagelbijten? Dochter bijt zo gigantisch erg op haar nagels dat er bijna geen vingernagel meer over is. Byte-X helpt al jaren niet meer.

Kluiven!

www.sisigma.nl
blz 12 van de folder!
daar staan allemaal dingen om op te kauwen!

Heirthe

Heirthe

16-04-2010 om 09:31

Vaatwastabletten van dreft

Die nieuwe in zo'n zak. ZIjn van die plastic dingetjes en die voelen heerlijk vinden mijn kinderen. Nadeel is dat ze stuk kunnen gaan natuurlijk dus niet echt een goeie tip.
Verder vult mijn zoon boterhamzakjes met water en sop, knoopje erin en voelen maar Maar ook dat is geen handige tip voor jou.
Vroeger waren de spenen van flessen en foppen favoriet maar dat is weer niet zo cool...

Polly Shearman

Polly Shearman

16-04-2010 om 11:26

Zoals die slangetjes

Dat is idd iets wat ik zoek,
of een kubus van rubix ( toch) maar dan iets simpeler.
Zoon zit nu dus de hele dat te frutten met lege rolletjes plakband, stokjes, steentjes, potloden enz.. daar maakt hij ook bouw werken van en dat stoort de klas, en de juf, dus iets kleins waarmee hij kan friemelen liefst nog iets wat in ene uit elkaar kan, zal fijn zijn, klei en kneedgum was tot nu toe geen succes.
dus nog meer suggesties?

Guinevere

Guinevere

16-04-2010 om 14:48

Pen om de nek

In die ene brochure stond ook een pennenhouder om om je nek te hangen. Ideaal voor op school denk ik. Zolang meneer de pen zelf tenminste niet opeet, want dan zitten zijn kleren weer vol met inkt....

Ballon met bloem

Ik heb ooit voor mijn werk een introductiecursus sensorische integratietherapie gedaan en daar kregen we al friemeltip om twee ballonnen in elkaar te schuiven, het tuutje open te houden en het met een klein lepeltje te vullen met bloem. Ik dacht eerst dat het nooit zou werken en het snel kapot zou gaan, maar ik heb het thuis meteen geprobeerd en dat ging goed. Gaat ook niet snel stuk. Op de school waar ik werkte werd het veel gebruikt. (Ik zelf ook wel eens )

Peetje

Peetje

18-04-2010 om 09:20

Misschien een..

Hoi Polly,

Ik heb de discussie verder niet gevolgd, dus misschien is mijn suggestie al eerder door een ander gedaan.. Maar wat wij al jàren hebben zijn stukken Theratube. Hier thuis ook wel "kauwtouw" genoemd, want dat klinkt zo lekker.
Maar het is een soort hol stuk kunststof, waarop je kunt kauwen, maar ook een knoop in kunt leggen, er eruit halen en erin leggen enfin je begrijpt t. Het is licht elastisch, dus ploing-ploing aan trekken (zonder dat je iets hoort) is ook fijn. Daarnaast gewoon uitkookbaar en hardstikke slijtvast... Er zijn hier al heel wat stukken door neefjes/buurkindjes ed meegenomen...
Ik heb het ooit besteld via sisigma.nl. Daar staan trouwens heel veel (sensorisch/motorisch) hulpmiddelen ed (ook van die geweldige bellenblaastoestanden....).

groeten,
Peetje

amk

amk

18-04-2010 om 11:14

Koosh ball

ik weet niet of de koosh ball al genoemd is.
http://www.alprovi.nl/berichten/catalogus/handtraining/koosh-bal1

Mijn zus heeft hier altijd veel mee gefriemeld.

nancy

nancy

18-04-2010 om 12:18

Magnetix

Mijn zoon heeft drie bolletjes en twee staafjes van magnetix waar hij altijd mee friemelt als ik hem voorlees.

toja

toja

20-04-2010 om 16:42

Pdd-ertje

bedankt voor de tip van de slangetjes. Hier was het probleem dat de stressbal steeds wegrolde.. Zoon heeft wel iets nodig in de kring, dus nu hebben we die slangetjes besteld. Nou ja, niet ik maar de school heeft ze besteld.
Dus nogmaals bedankt!

PDD-ertje

PDD-ertje

22-04-2010 om 08:36

Graag gedaan

Ben benieuwd of ze bevallen

Geerdientje

Geerdientje

25-04-2010 om 23:39

Kneedgum

Dat had ik vroegah op school, het is kneedbaar als klei, maar droogt niet uit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.