Polly Shearman
14-12-2009 om 19:33
In het nieuws vanmorgen: extra bijdrage voor eenverdieners met chronische ziek of gehandicapt kind
Vanmorgen op mijn mobiele telefoon gelezen bij het nieuws,
een dergelijk bericht. Gezinnen met maar 1 loon, waarbij een van de ouders thuis blijft voor het zieke of gehandicapte kind zouden een extra bijdrage van 1480 euro per jaar gaan krijgen vanaf jan 2010.
ik heb het echt gelezen, kan het helaas nu nergens meer terug vinden!
vreemd!
groet, polly

koentje
15-12-2009 om 10:22
Oh polly,
Ik wilde al vragen of je niet gewoon een mooie droom had gehad?

Polly Shearman
15-12-2009 om 14:26
Na verder onderzoek
blijkt dat het idd daadwerkelijk doorgaat per 1 jan! 2010. Het word gekoppeld aan de TOG dus als je als ouders TOG krijgt voor je kind, EN een van de beide ouders is thuis, of heeft een heel klein baantje erbij ( inkomen onder de 4640 per jaar) DAN krijg je dus die 1460 euro extra toeslag per jaar erbij.
Bij ons loopt de aanvraag voor TOG nog, maar dat kleine baantje heb ik in iedergeval!
Het zou mooi zijn, alle extra's zijn mooi meegenomen.

Polly Shearman
15-12-2009 om 14:28
Ja dat tog
verhaal stond dus al in dat stukje,
maar heb ergens anders gelezen dat het ook doorgaat en niet zomaar een plan is...??!Q! maar waar heb ik dat nou gelezen??!?!??! aargh

Astrid
15-12-2009 om 20:54
Ik krijg het niet
Ik krijg het niet zo te lezen. Wel zeer arbeidsintensief kind met TOG, maar ik werk en verdien meer dan dat bedrag. ik snap eigenlijk niet wat dat bedrag er toe doet. Kijk dan naar het gezamelijke inkomen. Nu kan de vrouw wel zo weinig verdienen, maar de man misschien wel extreem veel.
Laat het geld maar naar minima met een chronisch ziek of gehandicapt kind gaan.

geldwolf
15-12-2009 om 21:17
Misschien stomme vraag
maar hoe zit het dan precies voor de alleenstaande ouders?