Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

In hoeverre mogen wij iets weten?


LydiaDietz schreef op 24-09-2021 om 15:36:

[..]

Jemig! Wat ontzettend heftig zeg 😮

Ik heb geen idee wie de wijkagent hier is. Deze zomer werden er twee jongens opgepakt in ons poortje. Politiehonden en al. Uiteindelijk vonden wij waar ze naar op zoek waren. Zo'n grote dolk/mes. Was onze tuin ingeworpen tijdens de achtervolging. Gelukkig stond op dat moment niemand in de tuin.

Ik heb wekenlang alle nieuwssites uitgeplozen, maar niks. Uiteindelijk blijkt een van die jongens hier gewoon in de straat te wonen. Loopt hier weer rond en het lijkt erop dat hij dealt. Ik vind het een eng idee. Maar de agenten die onze tuin binnen kwamen wilden ook niks zeggen.

Snap ik! Is ook gevaarlijk goddank dat er niemand in de tuin was toen dat mes gegooid werd!

Silver!

Silver!

24-09-2021 om 15:53 Topicstarter

DanGun schreef op 24-09-2021 om 15:10:

Toen de straat bij ons werd afgezet wegens een acute, dreigende situatie werd ook verteld waarom. Maar dat was ook omdat de hele stad al op z’n kop stond vanwege een eerdere gebeurtenis met veel doden even daarvoor.
Maar dat is wat anders denk ik dan je buurman die ‘gewoon’ wordt gearresteerd.

oh jakkes. Ook niet fijn

Silver! schreef op 24-09-2021 om 15:53:

[..]

oh jakkes. Ook niet fijn

Nee dat was een zwarte dag. En die hakt er nog steeds in. Niet bij mij persoonlijk hoor, goddank. 

Herfstappeltaart schreef op 24-09-2021 om 14:06:

[..]

Ja! Laat je het nog even weten?

Ik heb een van hen net een berichtje gestuurd. Keep you posted! 

Nou ik zat fout. Hij zou inderdaad zeggen ‘nee hoor mevrouw ik zou me geen zorgen maken’ of ‘Ja, er is wel reden tot zorg’ 

DanGun schreef op 24-09-2021 om 17:15:

Nou ik zat fout. Hij zou inderdaad zeggen ‘nee hoor mevrouw ik zou me geen zorgen maken’ of ‘Ja, er is wel reden tot zorg’

Bedankt voor je update. Nou ik zie dat niet als fout zitten hoor. We waren er allebei niet zeker van toch 

Natúúrlijk zegt de politie daar helemaal niet over!
Raar dat je dat überhaupt denkt. Zou mooie boel worden.

Mij heeft een agent wel eens verteld dat ze verdachte spullen uit een kruipruimte hiertegenover haalden en me op de hoogte zouden brengen als het gevaarlijk bleek. 

Niet dat dat iets toevoegde. Bij het zien van die astronauten en een stuk of vijf politie- en brandweerauto's voor mijn deur, had ik wel al zoiets gedacht. 

Het bleken trouwens jerrycans met water 

@ Silver, ik zou gewoon vragen of je je zorgen moet maken. Je merkt wel of je antwoord krijgt. 

Vragen staat vrij idd.

De politie komt iemand ook arresteren als er sprake is van heling, whatsapp of andere digitale fraude, belastingfraude of boekhoudfraude op het werk.
Het hoeft dus niet altijd te gaan om geweldsmisdaden. Een buurjongen die mensen afperst via de computer is waarschijnlijk niet gevaarlijk voor je kinderen, tenzij er mensen zijn adres achterhalen en verhaal komen halen. 

DanGun schreef op 24-09-2021 om 13:53:

Ik bedenk me net dat er wat agenten / rechercheurs bij ons sporten. Ik ga het ze eens vragen want vind het best interessant.

Ik mag toch hopen dat mensen die bij de politie werken, hun mond kunnen houden.

WendelmoedM schreef op 25-09-2021 om 15:45:

[..]

Ik mag toch hopen dat mensen die bij de politie werken, hun mond kunnen houden.

Rare reactie. Je kan een agent best vragen wat de regels zijn mbt informatie verstrekken aan verontruste buren of direct betrokkenen. Dàt was wat DanGun voorstelde.

Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Dat ze terughoudend zijn tegenover buren, dat snap ik. Zéker als het nog om een verdenking gaat. Maar vertellen ze een partner bijvoorbeeld wel iets? Of moet die het ook van de arrestant zelf horen? Als het dan gaat over iets waardoor je hem/haar niet meer in je omgeving wil, mag je hopen dat je een eerlijk verhaal krijgt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.