Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Indien iemand "pipamperon/dipiperon" geeft aan kind

Bericht geplaatst als waarschuwing (buiten dat de feiten wel heel erg zijn...)
Uit de standaard (Belgische krant) van 12.11.08:
-----------------------------------------------

Moeder vergiftigt zoontje van vijf

GERAARDSBERGEN - De onderzoeksrechter in Oudenaarde heeft een dertigjarige vrouw uit Geraardsbergen aangehouden voor moord op haar vijfjarige zoontje door middel van vergiftiging. Het jongetje overleed aan een overdosis ADHD-geneesmiddelen. Dat bevestigt parketwoordvoerder Geert Merchiers.

De feiten vonden plaats op 31 oktober in Geraardsbergen. De vrouw had haar zoontje een overdosis Pipamperon gegeven, het actieve bestanddeel van het antipsychoticum Dipiperon.

Het gaat om een geneesmiddel dat enkel op voorschrift verkrijgbaar is en ook door ADHD-patiƫnten gebruikt wordt.

De vrouw heeft intussen bekentenissen afgelegd. Ze verklaarde dat ze haar zoon vergiftigde omdat hij volgens haar een last was voor het gezin en omdat hij zijn jongere zus pijn deed.

De moeder werd op 6 november aangehouden. Ze wordt verdacht van vergiftiging, omschreven als de doodslag gepleegd door middel van stoffen die min of meer snel de dood kunnen teweegbrengen. Ze riskeert levenslange opsluiting.

De raadkamer van Oudenaarde heeft de aanhouding van beide verdachten maandag bevestigd.

De stiefvader van het slachtoffer is eveneens aangehouden voor schuldig verzuim. De 23-jarige man uit Geraardsbergen liet na om de hulpdiensten te verwittigen, nadat hij door de moeder op de hoogte werd gebracht van de overdosis.

Momenteel zijn er geen aanwijzingen dat hij betrokken was bij de vergiftiging.

--------------

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

12-11-2008 om 18:14

Wat wil je hiermee zeggen?

ik snap even het doel niet van het plaatsen van dit artikel.
Groetjes, Minet

anna van noniemen

anna van noniemen

12-11-2008 om 18:22

Triest...

voor ouders en kind dat het zover heeft moeten komen....

Sasvangent

Sasvangent

13-11-2008 om 08:48 Topicstarter

Sorry

Minet, je hebt gelijk, ik heb het artikel te snel geplaatst, zonder nadenken, en bedacht onmiddellijk daarna dat ik het inderdaad beter niet gedaan had.

Afin, mijn bedoeling was -zoals aangegeven- dat er voorzichtig moet worden omgesprongen met de dosis van medicatie, meer niet. En natuurlijk doet iedereen dat hier, vandaar mijn onmiddellijke 'spijt'. Het was niet de bedoeling hier een akelig verhaal neer te zetten om te schokeren hoor.

Daarbuiten blijft zoiets natuurlijk intriest.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.