Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
KGO

KGO

20-10-2010 om 16:28

Irritatie naar elkaar met zingen/spelen

Hallo,
Wie heeft er tips om met het volgende om te gaan:
M'n oudste (meisje, 10, Asperger) heeft heel vaak irritatie naar/van de jongste (jongen, 6, wordt momenteel getest op o.a. Asperger). Als de jongste met veel lawaai in z'n eigen spel zit (speelt bijv. film in de uitbouw) wil de oudste dat hij ophoudt met hard praten, zingen etc. (hou nou op). De jongste hetzelfde: als de oudste even zingt is hij bij de eerst noot al geirriteerd en vraagt eerst, maar als ze dan niet luistert gaat hij schreeuwen dat ze op moet houden. Het is een soort van negatieve spiraal die niet te stoppen is. De oudste gaat gewoon door, omdat ze vindt dat het moet kunnen en omdat ze denkt/zegt dat de jongste het wel mag doen en zij niet (is haar beeld, klopt niet).
Beneden is ons huis best groot, de een zit in de uitbouw, de ander in de voorkamer, maar toch hebben ze continu last van elkaar. En ik wordt stapelgek van die irritaties, net als de middelste dochter. Vooral woensdagmiddag... Ik probeer al gewoon weg te gaan met twee van de drie, even rust voor de oudste bijv. Waarschijnlijk kunnen ze er alle twee niets aan doen, is het te wijten aan hun autisme... Maar ik krijg deze negatieve spiraal niet gekeerd.

Wie heeft tips?

Karin

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

20-10-2010 om 21:59

Nou

Nou, ik ben bang dat ik niet dé oplossing voor je heb. Ik kan alleen vertellen dat ik een uitbouw wil laten maken en ik hoopte dus dat dergelijke taferelen bij ons dat verleden tijd zouden zijn. Eén in de uitbouw en één elders. Maar ik lees hier dat het dus niet gaat helpen? Of een schuifdeurtje oid plaatsen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.