Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Stelle

Stelle

13-01-2009 om 10:53

Is emmab er nog?

Ha, speciaal bericht voor EmmaB: ik was net in het archief aan het bladeren en vond een stapel berichten over jouw (jongste?) zoon, met giga V/p kloof. Je was op zoek naar een school in R'dam en ik was heel benieuwd waar je nu terecht bent gekomen. Zit nl met hetzefdle probleem: zoon (nu 6,5 jr) heeft kloof van bijna 50 punten en volgend jaar verhuizen we terug nar R'dam. Dan moeten we dus een school hebben die daar enigszins mee om weet te gaan. Je had het toen over de Vrije School (kralingen?), is dat wat geworden? Ik denk zelf nu aan Montessori (vlakbij CS), maar vraag me af of het zelfstandig werken niet te problematisch zal worden. Enfin. Hoop dat je dit leest en me eea kunt vertellen. Alvast veel dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
esta

esta

13-01-2009 om 16:37

Welk iq?

Zo'n grote kloof hoeft helemaal geen probleem te zijn. Hier ook een kind met een kloof van zo'n 50 punten (en wellicht nog hoger, aangezien ze bij de verbale testen compleet bovenin scoorde, dus haar verbale iq was hierdoor niet goed te bepalen).

Maar haar schoolloopbaan verloopt prima. Inmiddels zit ze in 2 gymnasium.

Stelle

Stelle

14-01-2009 om 09:48

Esta

Geruststellend om te horen dat het goed kan gaan. Maar omdat er bij zoon nu al de nodige problemen zijn (zefls met extra begeleiding op school en oefenen thuis) verwacht ik niet dat die snel opgelost zijn.. Maar goed, ik heb ook begrepen dat zo'n kloof bij het ouder wordne ook vanzelf minder (belangrijk) kan worden.
Zoon had overigens een score van 145- 98, maar toen hij getest werd was hij pas 4,5, dus ik houd er rekening mee dat het inmiddels wel wat veranderd is en dat hij, iig verbaal, dichter bij zijn leeftijdgenoten in de buurt is gekomen. Heeft jouw dochter helemaal geen frustraties over het uitdenken van ideeen die ze niet in iets tastbaars kan omzetten? Organisatie-, concentratie- of planningsproblemen? Wat een geluk!

Emma, bedankt voor je reactie! Ik heb je gemaild.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.