Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Hellen Veeg

Hellen Veeg

06-11-2009 om 17:49

Juridische vraag veegbesluit pgb

Hallo.

Omdat jeugdzorg een achterstand had is het PGB voor mijn zoon in september vanwege ambstalve verlengd (ofzoiets) tot 30 november. Dat was mooi want in de nieuwe indicatie (die dus gesteld is op 15 september blijkt achteraf) is het bedrag wat ik krijg gehalveerd.

Op 15 september is er een telefoongesprek geweest en is het besluit tot de nieuwe indicatie tot stand gekomen. Telefonisch dus. Ik heb klakkeloos aangenomen dat die indicatie dan op 1 december in zou gaan.

Echter, jeugdzorg heeft dat besluit laten slingeren want deze week (3 november! de dagtekening staat ook op de brief met excuses en al erbij) heb ik pas de indicatie thuisgestuurd gekregen, zo ook het CIZ.

Het CIZ heeft inmiddels het bedrag van de oude indicatie tot 30 november uitbetaald aan mij en ik heb de zorg al ingekocht voor mijn zoon die wij gewend zijn want, dacht ik, de indicatie is toch geldig tot 30 november.

Nu lees ik dus over het veegbesluit en dat de nieuwe indicatie ingaat op 1 september!!! Help, de zorg is al ingekocht en afgerekend, nu moet ik dus (vermoed ik) de helft daarvan terugbetalen. En dat is heel veel geld!! Ik heb dat helemaal niet! Ik kan de eindjes maar net aan elkaar knopen en met geen mogelijkheid een paar duizend euro ophoesten!

Is er misschien iemand hier die hier ervaring mee heeft? Alvast hartelijk dank voor jullie reacties..

(ik word hier zooo moe van van dat gedoe dat ik overweeg om het hele pgb maar af te sluiten maar dat kan gewoon niet en dan zou ik mijn zoon de zorg die hij zo broodnodig heeft onthouden).

Groeten Hellen Veeg

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Juanna

Juanna

07-11-2009 om 18:42

Hans de bruijn vragen

op www.pgb-vg.nl kun je dit soort vragen stellen. Hans de Bruijn is echt expert hierin en weet dat allemaal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.