Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-05-2009 om 14:18
lieve mensen,
Er moeten uit de onderkaak van oudste zoon (11 jaar) vier tanden/kiezen worden getrokken. Om te voorkomen dat het al te traumatisch is, denken wij (in overleg met de tandarts) dat narcose de enige optie is. Aangezien we voor het vullen van een gaatje vaak al drie consulten kwijt zijn en heel veel geduld.
Hij is zeer angstig, raakt volledig in paniek als dingen onverwacht gebeuren. Alles moet stap voor stap uitgelegd worden.
Wie weet in de omgeving dordrecht/rotterdam een kaakchirurg die gewend is met zeer angstige kinderen om te gaan en wie heeft hier ervaring mee?
Alvast dank voor het meedenken, groet Sandra
02-05-2009 om 14:41
In adam
Ik ben terecht gekomen bij de Acta in Amsterdam. Daarna via OLVG geopereerd ook in Adam. Misschien zit er ook zoiets in Rotterdam en anders moet je het er voor over hebben om naar Amsterdam te gaan. Had ik tenminste wel!
02-05-2009 om 20:49
Kindertandarts
wij gaan met onze zoon van net vier naar de kindertandarts; zij boort en trekt ook mbv narcose of een roesje. Dat doet ze niet in de praktijk maar ze huurt daarvoor een keer in de zoveel tijd een ruimte bij de afdeling kaakchirurgie in (ik geloof) Utrecht. Ze wordt dan ook geassisteerd door de anesthesist daar. Ben bang dat wij binnenkort ook deze weg moeten gaan ivm een zeer angstige kleuter bij wie twee kiezen gevuld of getrokken moeten worden.
Misschien is er bij jullie in de buurt ook een kindertandarts die zoiets doet of moet het echt een kaakchirurg zijn? Heeft jullie tandarts geen ideeën? Dan zou ik geloof ik een kinderziekenhuis bellen.
Succes!
02-05-2009 om 21:16
Acta
In eerste instantie zeg ik ook ACTA in Amsterdam.
Mijn zus wordt daar ook altijd geholpen en vooral ook de voor- en nazorg is erg goed.
Ze hebben ook een afdeling in Den Haag vlak bij station Holland Spoor, maar ik vermoed dat de grote behandelingen dan ook in Amsterdam plaats vinden.
04-05-2009 om 20:54
Hartelijk dank!
Hallo allemaal,
dank voor jullie reacties!
ACTA klinkt goed, maar echt te ver weg voor ons. Ik vind het niet erg om te rijden, maar tegen de tijd dat we er zijn, heeft hij zich zo opgewerkt dat hij niet eens naar binnen gaat vrees ik..
Ik ga informeren bij het Sophia kinderziekenhuis en stichting de Bijter. Ik heb net op Google gezocht en dit heet tegenwoordig CBT.
Nogmaals dank, nu kan ik weer verder zoeken! Vriendelijke groet, Sandra