Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
koentje

koentje

05-01-2009 om 13:14

Kennen jullie dit?

Koentje-zoon; 10 jaar; ADHD en PDD kan, (met name als hij zich een tijd heeft ingehouden geloof ik) iets vertellen en daarbij, tijdens het vertellen, zo geemotioneerd raken dat hij begint te huilen en/of boos wordt en kan gaan slaan o.i.d. uit frustatie op dat moment. Dit doet hij dan vanaf een ogenschijnlijk rustige situatie (er is meestal wel wat spanning opgebouwd, wat niet zichtbaar is, maar wat ik weet dat er moet zijn)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippie

Pippie

05-01-2009 om 19:51

Jawel

Zeker, sowieso bij het vertellen van ervaringen waarbij emotie een rol speelt. Ik zie hem dan verdwijnen in zijn verhaal en hup... hij zit midden in het gevoel. Ik denk dat hij het wel een moment vindt om het er te laten zijn. Hij voelt zich dan prettig genoeg om het te laten komen. Of het dan opgebouwd is weet ik niet. O ja, dan van dat om hem heen slaan, dat niet. Wel boos, verdriet en ook wel blijheid eigenlijk.

Kan jouw zoon ook huilen om liedjes? Pippie-zoon (7) zegt dan zo schattig: 'oh, ik moet een beetje huilen om dat liedje'.

Pippie

koentje

koentje

06-01-2009 om 10:06

Ja pippie,

dat heeft hij ook wel eens gehad; met name in de auto als hij stil moet zitten en dan meer luistert denk ik. Hij kan ook erg verdrietig of boos worden van een filmpje. Bijv bij het liedje van Flappie (Youp van het hek) werd hij een keer eerst verdrietig en daarna heel boos!

Ook kan hij tijden het spelen ineens moeten terugdenken aan opa die dood is gegaan en dan ineens huilen...

Pippie

Pippie

06-01-2009 om 20:04

Koentje

Die gevoeligheid vind ik een heerlijk mooie eigenschap
Bij mijn zoontje ook in de auto. Dat is eigenlijk HET moment om contact met hem te hebben. Op dit moment is het nummer 'overcome' van Live iets wat hij steeds weer wil horen.

Een tijdje terug in de klas, hij had plots tranen in zijn ogen en hij liep snel weg omdat het hem echt te veel was en het overviel hem. Ik zag pas later dat er een meisje heel verdrietig was om haar opa die net overleden was. Ik heb hem uitgelegd dat dat meevoelen is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.