Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Kent iemand het boek;

"er zit een leeuw in mij?" van Kristien Dieltiens en Marijke Klompmaker? Over een jongetje met ADHD?
Klinkt wel alsof mijn zoon dit wel zou aanspreken; maar kan nergens voorbeeldpagina's oid vinden.
Kent iemand van jullie dit?

groet, heli

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kaatja

kaatja

17-04-2009 om 21:12

Ja,

Grote broer heeft dit laatst voor kleine broer meegenomen uit de bieb. Kleine broer doet namelijk af en toe of hij een leeuw is.. Vandaar..
Kleine broer is 5 jaar en vond het geweldig!

Groetjes Katja

heli

heli

17-04-2009 om 22:50 Topicstarter

Kaatja

Wat lief van grote broer!
Hoe was het inhoudelijk? Was het duidelijk voor je zoontje dat het over ADHD ging? Of ging het om een kind dat druk werd door leeuw maar werd ADHD niet genoemd?
Ik zal maandag even kijken of ze het hier in de bieb ook hebben. Wordt wel nieuwsgierig,

groet, heli

kaatja

kaatja

19-04-2009 om 11:34

Nou,

De leeuw zit in het kindje eigenlijk. Hij wordt 'snachts wakker en gaat naar beneden, waar hij vanalles beleefd. Als mamma wakker wordt en beneden komt, kijken ze samen wat er allemaal gebeurt is. Als mamma hem dan vraagt waarom hij dit gedaan heeft, zegt hij dat hij dit niet zelf was, maar de leeuw die in hem zit. Mamma belooft hem dat ze die leeuw samen zullen gaan temmen. Het woord ADHD valt in de kindertekst niet. Daarna is er nog een naschrift voor de ouders, maar ik weet niet meer precies wat daar in stond, kleine broer heeft ook geen ADHD maar vind zichzelf wel een leeuw, en gedraagt zich daar ook naar(inclusief grommen en brullen!!)
Toch is het verhaaltje hem wel bijgebleven, want als ik hem vertel dat zijn leeuw niet mee naar school mag weet hij donders goed waar ik het over heb.

Groetjes, Katja

heli

heli

21-04-2009 om 20:52 Topicstarter

Dank je

klinkt wel leuk; ik ga morgen in de bieb kijken.

heli

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.