Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-09-2010 om 10:00
hallo,
Wie heeft er ervaring met het centrum "Kind Centraal"? (www.kindcentraal.nl)
Alle ervaringen zijn ZEER welkom.
Groeten
13-09-2010 om 14:06
Kind centraal
Ik heb er zelf geen ervaring mee (woon niet in de buurt van Den Haag) maar ken via diverse fora voor ouders van een hb kind ouders, kinderen alsook scholen die goede ervaringen hebben met Kind Centraal. Helaas ligt het buiten onze regio maar anders had ik daar zeker iets mee gedaan!
19-09-2010 om 16:53
Wij hebben onze kinderen er laten testen..
Hoi,
Onze beide kinderen zijn er getest. De oudste omdat dat toen moest voor de toelating tot Leonardo onderwijs en de jongste uit "voorzorg". Ik vond dat er op een zeer professionele manier werd omgegaan met de kinderen en dat ze een goed beeld gaven van alletwee. Heb je een specifieke vraag over Kind Centraal?
gr. Onyx
20-09-2010 om 11:54
Speelmiddagen
Wij wonen niet in de buurt van Rijswijk maar in Belgie. In Belgie is alles te veel gericht op de begeleiders van het kind (ouders, leerkrachten).
Ik ben nu juist opzoek naar iets voor mijn zoon zelf. Waar hij in contact komt hem kinderen die op de zelfde manier denkt als hij. Ik kwam bij "Kind centraal" uit omdat zij speelmiddagen hebben ect. De web-site komt positief over, maar dat zegt niet altijd alles vandaar dat ik graag ervaringen wil horen van mensen.
21-09-2010 om 09:36
Welke regio in belgië dan?
België is wel klein maar nu weer niet zo klein dat iemand kan reageren op je bericht zonder dat je een regio meedeelt. Zelf woon ik ook "in België".
Ook in België zijn er soms namidagen voor hb kinderen en er is ook een forum voor ouders van hb kinderen. Misschien kan je daar eens vragen.
23-09-2010 om 12:19
Bekina
De Belgische vereniging voor hb kinderen en jongeren heet Bekina, google maar eens. Ze hebben afdelingen in heel België. Er zijn activiteiten voor kinderen en voor ouders. Wij gaan regelmatig naar bijeenkomsten in Leuven (tot ziens misschien?)
Maria