Bezig bijtje
29-03-2010 om 09:41
Kinderpsycholoog gezocht den haag en omgeving
Ik zoek voor mijn dochter van 6 een kinderpsycholoog. Zie draadje "mam van pittig ding". Weet er iemand misschien welke goed is? Wij wonen in Den Haag dus in de buurt natuurlijk. Ik heb een verwijzing van de huisarts voor een kinderpsycholoog. Ik wil niet met haar naar jeugdzorg. Dit omdat ik toch bang ben dat ze meteen als probleemgeval een stempel krijgt. Het digitale dossier haar blijft achtervolgen. Verder krijg ik ook de kriebels van verhalen over teveel bemoeienis van jeugdzorg. Dus vandaar dat ik kies voor een kinderpsycholoog. Ik wil gewoon eens mijn gedachten en zorgen over dochter kunnen delen met iemand die veel weet op dit gebied. En ook dat iemand met dochter bepaalde tests/ spelletjes doet om te kijken of en wat dochter heeft. Zodat het voor mij duidelijk is hoe ik het best met haar om kan gaan. En eventueel hulp voor dochter zodat ze niet later in de problemen komt. Huisarts heeft op de verwijzing "autisme? " gezet. Zelf denk ik meer aan Adhd. Graag hoor ik van jullie hoe ik aan een goede kinderpsycholoog kom.

Jakiro
29-03-2010 om 11:19
Lumc/curium
In Leiden en Gouda zit het LUMC/Curium.
Wij zijn daar heel tevreden over.
Jakiro

danielle van westen
29-03-2010 om 15:23
Pittige dochter
hallo,
Normaal reageer ik eigenlijk nergens op, maar ik herkende zoveel in het verhaal dat ik toch een keer reageer.
Mijn dochter is een bezige bij. Altijd praten altijd bezig, en druk, bij tijd en wijlen erg druk zelfs. een heerlijke meid, vrolijk en behulpzaam maar soms ook zo vermoeiend. Ook op school is het niet anders, misschien zelfs nog wel een graadje erger, zonder de 1 op 1 externe sturing van mij als ouder.
dat komt ook terug in haar prestaties op school helaas. Door nog meer bijkomende dingen ben ik gaan zoeken naar wegen waarop ik duidelijkheid kon krijgen over wat te doen, en dan met name met de schoolprestaties.
Ik ben toen aan het bellen geslagen met de huisarts. die adviseerde idd een psycholoog. Toen heb ik gebeld met de ziektekostenverzekeraar welke psychologen ik kon bellen voor een afspraak. Ik kreeg toen een lijstje met beschikbare psychologen waar de verzekeraar een contract mee had. Met dit lijstje ben ik gaan bellen, en had binnen 3 weken een afspraak met een psycholoog voor een intake gesprek. Wel heb je natuurlijk een verwijsbrief nodig van de huisarts. deze heb ik nog een keer aan laten passen omdat er specifiek op moest staan wat de indicatie was voor de verwijzing. (dit ivm de verzekering). maar inmiddels heb ik de intake gehad en over 1,5 week is de eerste test een feit. Nou zal dit best per psycholoog verschillen, maar waar ik naartoe ben geweest had geen wachtlijst! dus dat is altijd prettig natuurlijk. Het was erg prettig om eens te praten met iemand, en om serieus genomen te worden in je vragen en problemen.
Nou weet ik niet waar je woont, maar deze psycholoog zit in Alphen aan den rijn.
groetjes en succes met de zoektocht.

ijsvogeltje
29-03-2010 om 16:26
Kinderpsycholoog
Aan een adres in Den Haag kan ik je niet helpen. Wij zijn heel tevreden over ´onze´ kinderpsycholoog, maar dat is voor jullie veel te ver weg.
Ik denk dat het een goede stap is die je zet. Maak je voorlopig niet te druk welke naam wellicht bij het gedrag hoort. Wij hebben hetzelfde gedaan als jij nu doet: gericht hulp zoeken voor je kind. Want die hulp heb je nodig, of er nu wel een 'etiketje' is. En door met je kind aan de slag te gaan (spelen, sporten, creatieve dingen of wat dan ook maar) kan een psycholoog heel goed zien hoe je kind reageert in bepaalde situaties en je kind dingen aanleren. Wellicht is er op enig moment aanleiding om toch een officiële diagnose te willen hebben, en dan kan je altijd weer een volgende stap zetten. In ons geval hoefden we niet naar Jeugdzorg oid, maar er schoof een keer een psychiater aan bij een afspraak met de kinderpsycholoog. Op basis van het dossier dat er al lag van zoon, stelde hij binnen een minuut zijn diagnose (die diagnose was voor ons zelf al overduidelijk, dus erg fijn dat het zo snel kon).

Annet
29-03-2010 om 23:22
Goede ervaring met kinderpsychologe in ter aar
Dit ligt vlakbij Alpen ad Rijn. De afstand is niet heel belangrijk (als het niet superver rijden is). Zo vaak ga je er niet heen.

lizaa
30-03-2010 om 10:59
Goede kinderpsycholoog
Goede kinderpsycholoog in Den Haag: Sylvia Tempelman.
Al wat ouder, en zeer ervaren. Te vinden op internet (website op eigen naam).

Engeltje
30-03-2010 om 13:38
Happyface
Wij zijn met onze zoon geweest bij Ingrid Zoet in Den Haag. Haar praktijk heet Happyface. Wij waren heel blij met haar, heel nuchter en met gevoel voor humor. Ze heeft ons (zoon met ADD) vooral in praktisch opzicht ook goed kunnen helpen. Ook voor school had zij erg nuttige tips.
Via Google is ze wel te vinden, anders kan ik je de gegevens ook wel geven.
Engeltje

jenniedora
30-03-2010 om 22:23
Niet echt in de buurt
hoi ik en mijn zoon hebben hele goede ervaring met een psycholoog in Ede (midden-nederland)
Hij heeft zoon een hele middag geobserveerd en ons super begeleid.
Het is niet echt in de buurt, maar na jaren jeugdzorg/Gelderse Roos, zowel in Ede als in Amersfoort was zijn expertise wereldschokkend voor ons.
google eens op : dekker&dooyeweerd Ede
Ook mijn zoon is dol op hem en wil nog dolgraag keertje afspreken om bij te praten.
Dat zegt genoeg.
is buiten de spits een uurtje.
groet, Jennie

bezig bijtje
31-03-2010 om 21:22
Bedankt
Ik en dochter zijn weer een stukje verder geholpen. Ik vond en vind het heel fijn dat er zoveel herkenning was, wat betreft gedrag van dochter ,in eerdere draadje. Ik voel me toch soms wel alleen hierin staan. Aangezien ik geen kinderen ken met soortgelijk gedrag als dochter van 6. Maar ik zie nu wel dat ik niet de enige ben.
Ik moet alleen nog checken of de verzekering het (gedeeltelijk) vergoed. Ik weet niet of al dat testen (Adhd, dyslexie, misschien IQ test) gaat kosten. Op de een of andere reden wil ik graag weten waar ik aan toe ben met dochter, meer duidelijkheid hebben. Klinkt dit raar, of herkennen anderen dat ook?
In ieder geval ben ik blij met jullie reacties!

Pippin
31-03-2010 om 23:43
Bezig bijtje
Ik vind het echt hartstikke goed van je dat je hulp aan het zoeken bent.
Over de vergoeding: in de basisverzekering zitten sowieso iets van tien psychologische consulten. In onze aanvullende verzekering kwamen daar nog vier bij. Zo kwamen wij een heel eind. Intelligentieonderzoek werd hier gedeclareerd als consulten. Dus dat kwam wel goed. We moesten wel iets bij betalen.
Verder hadden wij ook oudergesprekken. De psycholoog declareerde die aan ons en niet aan zoon. Dat is wel iets om op te letten. Zo ben je niet zo snel door je maximum aantal consulten heen.
Dit is echter wel de situatie van vorig jaar. Want zoon gaat nu naar een tweedelijns hulpverlener. Wij zien nu helemaal geen rekening meer.

Bezig bijtje
01-04-2010 om 21:01
Pippin
Bedankt voor je complimentje en die tip over declaratie. Na Pasen ga ik ervoor! Ik heb een kinderpsycholoog ,via dit draadje, gevonden die me goed lijkt. Dus nu nog bellen en afspreken. Vandaag weer een zware dag met dochter gehad. Maar de vooruitzicht op hulp maakt het al wat minder zwaar. Fijn dat je al zo ver bent met zoon.