Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
18-12-2008 om 20:28
Bij onze zoon van 6 bestaat een vermoeden van autisme (welke vorm dan ook) en/of NLD. Er is een verwijzing van de huisarts voor de kinderpsychiatrie. Zoals bekend zijn de wachtlijsten enorm lang, ook bij ons in de regio (zuidwestbrabant). Ik ken iemand die naar het kindertherapeuticum in Utrecht is geweest met haar zoon en die was daar heel tevreden over. Wachttijd is daar kort: 6 weken. Heeft iemand anders ook ervaringen met deze instantie?
Alvast bedankt voor de reacties
25-12-2008 om 19:59
Ervaring in utrecht
Wij hebben ook ervaring met het kindertherapeuticum in Utrecht.
Mijn zoon heeft kenmerken van ADD/ODD.
Wij zochten contact met het kindertherapeuticum omdat wij een second opinion zochten na een slechte ervaring bij het RIAGG in Amersfoort (RIAGG gooide alle problematiek op mijn scheiding en wilde geen diagnose afgeven).
Helaas was het kindertherapeuticum niet zo onafhankelijk en heeft eigenlijk de hele "diagnose"van het RIAGG overgenomen.
Dus ik heb helaas niet zo'n goede ervaring....