Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Heirthe

Heirthe

04-09-2009 om 14:45

Klas inlichten over asperger of niet?

Zoonlief is sinds vorige week in de brugklas van het VWO begonnen en na een lastige start groeit zijn zelfvertrouwen met de dag. Zo erg zelfs dat wij twijfelen of hij wel asperger heeft.
De bedoeling was een rugzak voor hem aan te vragen. School zou een handelingsplan maken, onderdeel daarvan is dat de klas ingelicht wordt over wat er met onze zoon aan de hand is. Het liefst wil school dit binnen twee a drie weken doen, voordat de kids op kamp gaan anders voorzien ze problemen.
Maar ons probleem is nu, en dat hadden we ook niet voorzien, dat onze zoon zo anders wordt, zoveel zelfverzekerder, dat wij hem eigenlijk gunnen,om zolang het goed gaat, niets te vertellen en zich een gewoon kind te kunnen voelen. We zijn bang dat hij door het stempel toch weer speciaal behandeld wordt (goed bedoeld natuurlijk) en dat niet leuk gaat vinden.
School blijft erbij dat als we geen klassevoorlichting willen op korte termijn, er geen handelingsplan, dus geen rugzak komt..
We voelen ons nu onder druk gezet en zijn hier niet blij mee.
Wij en onze zoon zijn er nog niet aan toe om het in de nieuwe klas te gaan vertellen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat wil je zoon?

Ik vind dat je het best met hem kan overleggen. Hij is slim genoeg denk ik! Mijn zoon heeft het zelf aan wat kinderen van zijn klas verteld. Ook de mentor weet het wel... Groet Suus

Chantage!

Geen klasse-voorlichting, geen rugzak? Wat een onzin! Het lijkt wel chantage. Volgens mij staat nergens beschreven dat de mede-leerlingen op de hoogte moeten worden gebracht van de diagnoses van jouw zoon. Laat je niet chanteren en beslis zelf (samen met je zoon) of de klas op de hoogte moet worden gebracht.

Sterkte ermee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.