Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
anita

anita

07-02-2011 om 16:08

Klassiek autisme

Hallo,
Is er een forum ofzo op internet waar ik meer kan lezen over autisme? Ervaringen, tips voor op school etc.
Vandaag hebben we de officiele diagnose gekregen en ik wil er nu meer over weten. Ook ervaringen van anderen zijn zeer welkom. Wie weet een site waar ik dat kan vinden?
gr,
anita

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tips

Als je zoekt op klassiek autisme, krijg je heel veel te zien. Maar dat zegt niets over wat er bij jou kind aan de hand is.
Iets over autisme staat ook op balansdigitaal, maar niet echt over klassiek autisme.

Onze dochter heeft ook klassiek autisme. Ze zit nu op een SBO met AB cluster 4, ze gaat na de zomer naar cluster 4 toe.
Wat zou je graag willen weten?

Ik heb zelf veel aan het forum: www.jongekinderenmeteenass.yourbb.nl Dit is een besloten forum voor ouders met een kind/kinderen met autisme.

Mamarijk

bedankt voor je snelle reactie. Ik zal eens op dat forum gaan kijken.

Onze zoon heeft een zeer ruime intelligentie en daardoor ondervinden we weinig problemen (de eerste paar jaren zijn echt een ramp geweest maar sinds we de gebruiksaanwijzing hebben gevonden, gaat alles steeds beter). Hij zit op het reguliere onderwijs. Wij hadden als ouder al lang het vermoeden, maar liepen nooit tegen onoplosbare problemen op.

Door een hulpvraag van onze zoon waar ik even niets mee kon, hebben we besloten om toch te laten testen op autisme. Door de bevestiging van het autisme kan ik de hulpvraag van onze zoon nu beter begeleiden en weet ik wat de onderliggende reden is van zijn "probleem".

Maar nu de stempel is gezet, wil ik me er toch meer in gaan verdiepen, kijken of ik meer voor hem kan betekenen en over 1.5 jaar gaat hij naar het vo en dan verwacht ik wel weer problemen. Misschien kunnen we dat een beetje voor zijn als ik me goed in het autisme verdiep.

Ja ik

Ik heb baat gehad bij informatie door het ATN en zeker door de NVA.

Hoe oud is je zoon?

toja

toja

07-02-2011 om 19:24

Ik ook

Hoi,
hier ook een zoon met klassiek autisme in het reguliere onderwijs.
Ik ben (ook) lid van de NVA, daar vindt je ook een goede boekenlijst.
Ik kom verder niet op andere forums.
Mijn zoon is trouwens 10 jaar.

T&T

T&T

07-02-2011 om 19:49

Peter vermeulen

Ik vond de boeken van Peter Vermeulen (vooral "dit is de titel") erg verhelderend, en goed leesbaar. Wat ook leuk is om te lezen is "het wonderlijke voorval met de hond in de nacht" (schrijver heet geloof ik Mark Haddon) Dat is een roman, maar geschreven vanuit het oogpunt van een autist (asperger), je kunt iemand niet in zijn hoofd kijken, maar dit boek hielp wel een beetje
groetjes Tess
(zoon met klassiek autisme, dochter met pdd-nos)

Bedankt

@ nikus en toja, ik ga op zoek naar NVa . Bedankt voor de tip!
Mijn zoontje is 10 en zit in groep 7.
@ tess, ik denk dat ik zeker de roman ga lezen. En ik zal ook even bij bol.com naar Peter Vermeulen gaan zoeken. Bedankt!

Peter vermeulen

Dat is een absolute aanrader. Er zit nu iemand anders bij autisme centraal (belgie) en die schijnt ook erg goed te zijn. Ik zal eens uitzoeken wie dat is. Het is me wel vertel maar ben het ook weer vergeten < ---ouderdom.

mama75

mama75

28-02-2011 om 09:41

Hier ook pas diagnose

Ik heb even meegelezen met de tips, we weten sinds vrijdag dat onze dochter (sinds vandaaag 9) autisme heeft, ze zit tussen asperger en pdd-nos in. Maar volgens de orthopedagoog vervalt binnen een paar jaar de scheiding en gaat alles ASS heten.

Het zal wel, ben erg blij dat we dochter nu kunnen helpen (dat hoop ik tenminste). Ze heeft vooral sociaal-emotioneel problemen maar is wel meerbegaafd. Ik ben nu volop zoekende naar informatie dus ik zal zeker de tips uitproberen.

Het boek dat mij werd aangeraden is 'Geef me de 5' van Colette van Dijk. Ik heb het besteld maar nog niet in huis.

groetjes mama75

Moek

Moek

02-03-2011 om 11:40

Goed boek

Ik heb dat ook, het is een goed boek.

Ik weet niet of je dochter ook op school problemen heeft, maar ik heb veel gehad aan een boek getiteld "How to make school make sense", door Clare Lawrence. Wat fora betreft zit je hier op Ouders Online het beste. En als je een forum met advies van volwassen autisten wil, waar ik zelf heel veel aan heb gehad: "Aspies for freedom". Wel in het Engels dus allebei.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.