Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Idime

Idime

30-07-2010 om 15:54

Klinische behandeling voor zoon met autisme

Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met klinische behandeling voor kinderen met autisme? Mijn zoon is 10 jaar en heeft PDD-Nos en Gilles de la touret. We hebben al verschillende behandeling geprobeerd maar het zet allemaal niet voldoende zoden aan de dijk.

We zijn nu met hem onder behandeling bij het RCKJP in Hilversum. Hij heeft daar 2 dagen dagbehandeling geprobeerd maar moest daar weer mee stoppen omdat hij te heftig was voor de groep, hij verstoorde de boel te veel. We zijn met Ritalin begonnen zodat hij eerst wat rustiger werd en zou dan weer terug mogen komen. Nu is hij dan wat rustiger en gister had ik daar een afspraak om te bespreken hoe nu verder, maar ze gaven aan dat ze hem toch nog te onrustig vonden.
Dus nu is het enige wat ze hem nog kunnen bieden en wat echt zou aanslaan een klinische behandeling. Dan is hij dus de hele week van huis, van zondagavond tot zaterdagochtend en dat is niet effe voor een paar weekjes maar het gaat zeker een jaar duren. Ik ben dus ontzettend verdrietig hierover en hoop dat mensen met mij wat ervaringen kunnen delen, over hoe zij dat hebben beleeft of hebben jullie het uiteindelijk besloten niet te doen, en wat dan?
Waar ik me ook zorgen over maak is, mijn zoon zal het gevoel hebben dat hij het huis uit moet, dat ik hem weg wil hebben omdat hij te lastig is. Hij weet zelf ook goed wat hij mankeert en dat hij anders is dan de rest. En na dat jaar komt hij weer terug maar zal hij dan niet heel boos op mij zijn en komt dat wel weer goed dan?
Kortom, hoop dat mensen mij kunnen helpen uiteindelijk te beslissen wat ik moet doen.
groetjes een verdrietige mama van een hele lieve grote zoon

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

31-07-2010 om 09:51

Niet makkelijk

Zelf heb ik geen ervaring. Wel zie ik aan mijn beneden buren dat de keuze niet makkelijk was, maar dat de resultaten wel goed zijn. Mijn beneden buren hebben ongeveer een jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan om hun tienerzoon buitenhuis te laten behandelen. En het is heel goed geweest voor hun zoon, maar ook voor hen zelf. Buurjongen is eerst wel boos geweest maar nu na ruim een jaar is hij ook van mening dat het wel goed voor hem is. Ook hij merkt dat hij makkelijker met de omgeving kan omgaan. Hij komt nu ook regelmatig voor langere perioden thuis en dat gaat goed.

Zelf heb ik de ervaring dat mijn zus op haar 4e reeds uithuis geplaatst is. En ook dat was destijds een goede beslissing. Niet alleen voor haar omdat zij daar zich meer kon ontwikkelen maar ook voor de rest van het gezin omdat altijd alles 24/7 om mijn zus draaide.

adgam

adgam

31-07-2010 om 21:11

Mijn dochter...

zit sinds juni in klinische opname omdat aan autisme (ass) werd gedacht. 6 weken later bij de eerste evaluatie gehoord dat ze idd aan ass denken (en nog veel meer) dus hierna gaat mijn dochter 18 maanden klinische behandeling krijgen in een afdeling voor kinderen met autisme.

heel veel sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.