Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
lampje

lampje

12-12-2010 om 17:27

Kopieergedrag

Mijn zoontje net 5 jaar heeft net de diagnose ADHD gekregen. Hij heeft een jonger zusje die hem nadoet wat op zich niet vreemd is. Maar ik wil voorkomen dat de jongste de oudste na gaat doen in negatief gedrag en in druk gedrag. Ik zou graag tips krijgen!

En ik zou graag ouders willen leren kennen in mijn omgeving die ook kinderen hebben met ADHD, weten jullie waar ik dan moet zijn?

En verder stuit ik tegen veel vooroordelen maar ja dat hoort erbij.
Vanmiddag ging ik met mijn kids naar een verjaardag,pfff wat een onderneming overal aanzitten, niet stilzitten, geluiden maken, iedereen lette op mijn kids, na 3 kwartier was ik op ben naar huis gegaan, verdrietig waarom het nou nooit normaal kan en waarom alle kinderen rustig zijn behalve die van mij ;( zo voelt dat dan even..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

12-12-2010 om 18:14

Balans

Je zou kunnen overwegen lid te worden van Balans, een oudervereniging onder meer voor ouders van kinderen met ADHD. www.balansdigitaal.nl
En ik weet niet waar je de diagnose hebt verkregen, maar veel instellingen verzorgen ook oudercursussen voor ouders van kinderen met ADHD. Dan ontmoet je die mensen vanzelf. Waarschijnlijk zijn er op school nog meer kinderen met ADHD, hoewel je die niet altijd zult kunnen ontdekken.
Hoe je kunt voorkomen dat je jongste het gedrag van de oudste over gaat nemen? Niet, ben ik bang, wij lopen daar ook tegen aan. Maar als ADHD-grote-broer uit beeld is, dan gedraagt jongste zich dus wel heel anders. Onze ervaring is dus dat dat ADHD-gedrag niet echt beklijft bij een kind dat geen ADHD heeft. Een tip is om te proberen veel tijd voor elk kind afzonderlijk te nemen. Dus dan moet het andere kind zich even alleen vermaken of de andere ouder doet daar iets mee.

Lampje

Lampje

14-12-2010 om 22:27

Bedankt

voor je toevoegingen , ik heb op de site van balans gekeken, miss ga ik wel lid worden.

En wat je zegt over kopieér gedrag dat zie ik thuis ook, de jongste gaat nog niet naar school, en als hij thuis is dan speelt hij echt heel lief alleen en is een stuk rustiger. Na schooltijd zoeken ze elkaar toch op, en als de oudste moe is word alles een beetje moeilijk.

Maar als ze straks beiden op school zitten, dan zal ik dat veel minder zien, dat is wel jammer want ik kan er zoooo van genieten, dan moeten we het van de weekeinde hebben om dingen apart te doen, jammer eigenlijk .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.