Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Mari

Mari

07-09-2009 om 23:26

Leerlingvervoer - wat een ramp

Zoon is net begonnen op een cluster 4 school en gaat met busje. We zijn nu in de 3de week en hij is nog geen één keer op tijd geweest!!! En dan hebben we het niet over 5-10 minuten te laat, dat beschouwen we als redelijk optijd. Nee, het record is 2 uur te laat!! Gebruikelijk is 30-60 min. te laat. School heeft al geklaagd, wij hebben al geklaagd, maar het helpt niet. Zoon draait helemaal door, hij kan niet tegen de onzekerheid. Hij hoort ook een vaste chauffeur te hebben, maar dat ook niet. Kennelijk stoppen ze hem in de regio taxi en vervoeren ook mensen naar het ziekenhuis, wachten op klanten bij het ziekenhuis. Wat kan je nog doen als een klacht indienen niet helpt?

gr. Mari

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
T&T

T&T

08-09-2009 om 10:41

Dat kan zo echt niet!

Desnoods zijn ze verplicht een taxi in te zetten alleen voor jou zoon! Is hier al eens gelukt ons ukkie van 3 ging riant met een prive taxi naar het mkd, simpelweg omdat er op dat moment zo weinig kinderen die kant op gingen dat het niet te combineren was, of de route werd te lang. Ik geloof dat ze niet langer dan 45 minuten (enkele reis) in de taxi mogen zitten.
Later kwam ze in de schoolbus, dat liep een jaar dramatisch slecht... waardoor ik heel veel met de gemeente gebeld heb hierover! (oh ja, die ambtenaar kent mij nog wel) het jaar daarop liep het prima. Nu breng ik de kinderen zelf, krijg daar wel reiskostenvergoeding voor, ook van de gemeente.
Laat je horen! dit kan beter.
groetjes Tess

Jacoline29

Jacoline29

08-09-2009 om 12:34

Reactie

Zelf ben ik chauffeur voor een MKD. De kinderen mogen volgens het contract wat mijn werkgever heeft met het MKD bij mij max 50 minuten in de bus zitten.Dat is vaak niet haalbaar,dus is er sinds kort een 4e bus bij gekomen.
Bij mijn werkgever is het blijkbaar beter geregeld als bij jullie.We hebben meerdere keren overleg met school,baas en chauffeurs.Ik ben ook een vaste chauffeur voor de kinderen die ik rijd.Misschien is er wel personeelstekort bij het vervoersbedrijf waar jouw kind mee gaat.Als er vertraging is door wat dan ook,kunnen wij zelf de school inlichten dat we later zijn en leggen dit dan ook uit aan ouders als ze op de terugweg later thuis zijn dan de ongeveer afgesproken tijd.
Slecht communicatie dan in mijn ogen dat de vervoerder zich niet aan de afspraken houdt,slechte zaak.

Mari

Mari

11-09-2009 om 19:18

En nu

Het blijkt langzaam aan beter te gaan. Echt op tijd is nog niet gelukt, maar nu 5-10 min. te laat. Vind ik zelf nog niet acceptabel. Het gaat om Connexxion, die doen alles in de regio. Zoals zoon zelf opmerkt, de kinderen uit V (veel verder weg) komen wel op tijd en hij niet.
Maar pleegouders zullen er bovenop gaan zitten. Het gaat een beetje langs mij heen omdat hij tijdelijk niet thuis woont. Dan zal het 5 min. met de auto zijn en zijn de busjes verleden tijd.
Vroeger ging hij ook met busje naar het MKD, maar dat was niet via de gemeente geregeld en ging veel beter. Natuurlijk ook niet vlekkeloos, maar de communicatie was beter.

gr. Mari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.