Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Lolo

Lolo

04-02-2012 om 12:51

'lekker' schaatsen

Mijn lieve kind van 12 jaar wil zo graag schaatsen, ze kan het ook goed. Maar het stukje ijs hier dichtbij is te druk voor haar, de omgeving te onvoorspelbaar, de wereld te eng.. Ze huilde en trok haar spullen aan. Ze huilde en zat ingepakt en wel op de bank, klaar om te gaan. Ze durfde niet. Niet met mama, niet met hond, niet met schaatsen. Na een tijdje ging ze, huilend met koptelefoon, zonnebril en capuchon. Ik zei niets, maar van binnen huilde ik mee.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

04-02-2012 om 17:16

Wat een overwinning

want ze deed het toch maar mooi wel!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

04-02-2012 om 17:42

Positief

Precies wat Kaatje zegt; ze heeft toch maar mooi wel die eerste stap gezet. Die volgende stap komt nog wel. En soms is het een stap terug om twee stappen vooruit te doen.
Kijk naar wat je kind wel allemaal doet en voor elkaar krijgt en niet naar wat het (nog) niet durft/kan. Geef haar positieve feedback en applaus voor al die dingen en ga niet mee in (zelf)medelijden.

dihanne

dihanne

04-02-2012 om 18:45

Maar ze is gegaan?

Wat rot zijn dit soort dingen toch!

maar ik begrijp dat ze wel gegaan is? En is het gelukt, heeft ze lekker geschaatst?

Het blijft naar om te zien hoe zo'n meiske worstelt, en het is toch beperkt wat je kunt doen

hier zat ik vandaag ook weer enorm te balen. Overal om ons heen heeft iedereen sneeuw en/of ijspret, maar die twee aspergers van mij (man & dochter) willen niet naar buiten. Grrrrrrrrrr. Zo had ik me het gezinsleven niet voorgesteld, maar ja...........

sterkte
Dihanne

Quin van der Veer

Quin van der Veer

04-02-2012 om 21:50

Jammer

Jammer dat het zo druk voor haar is. En goed dat ze het toch heeft gedaan, hoe is het afgelopen? Kan ze morgen op een ander tijdstip gaan? Hier was het vanmorgen superrustig op de ijsbaan, de drukte begon pas rond 2 uur (en toen gingen wij alweer weg).
Zoon (9, ADHD/PDD-NOS) heeft al 2 dagen de grootste pret op de ijsbaan. Niet te stoppen, hij gaat het ene rondje na het andere en werkt en passant aan zijn schaatstechniek, op mijn aanwijzingen. Gisteren na het bouwen van de (basis van) een iglo had hij wel een hevige woedeuitbarsting, vermoedelijk ingegeven door ijskoude handen.

anna van noniemen

anna van noniemen

04-02-2012 om 22:30

Sneu

inderdaad. Vandaag hebben onze kinderen ook geschaatst, dus ook mijn ADHD-ers en 1 ervan heeft ook PDD-Nos. Hij had het reuze naar de zin. Wel zag ik hem af en toe heel eventjes zijn eigen wereld induiken. Stond stil midden op de vijver, beetje licht zwaaiend met zijn armen, beetje in trance. en dan ineens was hij er weer en schaatste voluit!

Misschien is in de ochtend beter? Hier was het 'smiddags ook veel drukker dan 's morgens.

toja

toja

06-02-2012 om 10:12

Schaatsen

Als je dochter toch gegaan is vind ik het echt heel knap. Wat een doorzettingsvermogen!
Mijn zoon (ook autisme) vindt het geweldig om te schaatsen. Hij gaat er helemaal voor. Alleen houd ik mijn hart af en toe vast, want hij 'vergeet' dat er ook andere mensen op de baan zijn. Toch kan ik echt genieten van het plezier dat hij heeft.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Lolo

Lolo

06-02-2012 om 21:12

Niet gegaan

Eerst het hondje uitlaten en, op mijn advies, langs het baantje gelopen. Helaas gleed ze op haar stuitje, dus gelijk met tranen en tuiten weer thuis. De schaatsen staan nog in de verpakking Hier verder nog een kind met chromosomale afwijking, waardoor ook slechte motoriek. Schaatsen zal hij nooit leren. Verder nog een meisje met ADHD zij wil het niet leren. Maar met de slee heb je ook pret. Ik vind het alleen naar om te zien dat een kind zo worstelt met overprikkeling en het ook niet lijkt te kunnen. Genieten, bedoel ik. We proberen werkelijk alles, maar alleen zij kan zichzelf helpen..

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

T&T

T&T

07-02-2012 om 09:03

Ach...

Mijn dochter van 10 is ook zo'n dapper geval kun je niet op een heel rustige tijd met haar gaan? Wij zoeken vaak onmogelijke tijden uit om ergens naartoe te gaan, want twee kinderen die heel snel overprikkeld zijn, en een hoop andere enthousiaste kinderen bij elkaar is meestal geen succes.
Hier in de buurt zijn een aantal bevroren plassen (van die ondergelopen weilanden), soms gaan ze zelf op verkenning, maar als er drie andere kinderen zijn is het al "druk" dan zoeken ze een ander plekje om te spelen. Gisteren hadden we echt geluk; meteen na school naar de schaatsbaan gegaan, en daar waren welgeteld 10 mensen!!! op een 400 meter baan, dus dan heb je ruimte om wat aan te klungelen.
Ik hoop dat het haar nog een keertje lukt deze winter, succes ermee,
groetjes, Tess

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.