Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Tamara

Tamara

05-05-2018 om 07:48

Leuke (zomerse) kledingtip gezocht voor puberend zorgenkindje

Voor mijn 15 jarige dochter die in een rolstoel zit ben ik op zoek naar kleding tips. Ze zit momenteel niet echt lekker in haar vel en komt momenteel niet verder dan een tshirt, joggingsbroek en sportschoenen, terwijl ze wel een goed figuur heeft.
Natuurlijk moet het ook wel een beetje praktisch zijn voor haar, gezien ze vanaf haar middel gedeeltelijk verlamd is. Dus wil ik haar lekker verwennen en in het nieuw steken. Wie heeft er tips voor mij?

Tuniek

Een leuke tuniek met een jegging eronder?
Er zijn ook fijne jogdenim broeken,zitten heerlijk en zien er uit als een spijkerbroek. Met een bloesje of shirt weer een heel ander gezicht.

Kaori

Kaori

05-05-2018 om 08:09

aangepast

er zijn merken die speciaal voor rolstoellers zijn ontworpen omdat de pasvorm toch echt anders is. Het is iets duurder,

https://www.abodyissue.com/product-categorie/dames/
http://www.beitbyjenn.nl/product-categorie/vrouwen/

bieb63

bieb63

05-05-2018 om 14:10

'strandbroeken"

Zoek eens op viscose strandbroeken. Die zijn erg leuk, lekker luchtig en makkelijk. Effen shirtje er op en klaar. Kunnen sneakers onder, maar natuurlijk ook slippertjes of sandalen.

Zelf maken

Als ze vanaf haar middel verlamd is, draagt ze dan ook incontinentiemateriaal? In dat geval ben je aangewezen op ruimvallende broeken met elastiekje taille.

Misschien ken je iemand die handig is met de naaimachine. Of is een cursus werken met de naaimachine een aanrader. Dan hoeven jullie alleen een leuke zachte katoenen stof uit te zoeken. Een ruimvallende broek in een vrolijke streepstof met opgestikte zakken, 3/4 of tot op de kuit, is zo gemaakt.
Ik maakte vroeger vaak zelf broeken. Van die aansjor-broeken die lekker ruim zaten. Het scheelde mij een hoop geld.
En hield ik geld over voor leuke shirts.
De pubers van nu willen. vaak slagen bij winkels als the newyorker

Tamara

Tamara

08-05-2018 om 07:09

Al aardig geslaagd

Toen ik dit bericht plaatste, was haar stiefzus (16 jaar) ook voor haar bezig. We zijn beiden met haar afgelopen zaterdagmiddag gaan shoppen (o.a. H&M, C&A en Coolcat). Uit een berg kleding die we gekocht hebben (want we passen alles natuurlijk thuis), heeft ze een aantal setjes gekozen. Zoals aantal jeansshorts en tanktops met een oversized blouse. Ook 2 lange zomerjurken en zo'n strandbroek (bedankt bieb63). Ze is wel tevreden, zeker over de shorts. Ze heeft een paar mooie benen, die helaas niet goed werken, maar mogen wel gezien worden.
Ze draagt inderdaad incontinentie materiaal (en het vervelende is dat ze momenteel met tena tussen maatje s en m zit en de m is gelijk zo groot, dus misschien overstappen op een ander merk), dus skinnyjeans, jeggings en leggings zijn niet echt ideaal.
Ze mankeert gelukkig niets aan haar handen en is handig genoeg om voor zichzelf te verzorgen en zelf aan te kleden. Dus spijkerbroeken zijn geen probleem voor haar.
Om de make over compleet te maken, heeft haar stiefzus haar haren van blond naar zwart/violet geverfd. Goed dat was niet mijn beslissing, maar het staat haar wel. Dus zaterdagavond en zondag had ik een hippe dochter, alleen maandagochtend was het weer met het oude vertrouwde adidas kloffie naar school :-S Misschien dat ze vandaag durft.

Pennestreek

Pennestreek

08-05-2018 om 13:09

Wat mooi om te lezen Tamara!

Leuk dat ze zo goed geslaagd is qua kleding. En leuk, dat haar! Mijn dochter (lang hoogblond haar) had het vorig jaar aqua groen/blauw aan de onderkant, stond haar ook geweldig!
Ik snap wel dat ze haar nieuwe outfit niet naar school aan deed, dat haar zal al voor genoeg ophef hebben gezorgd . De rest komt wel. Of niet, op school lopen ze er volgens mij allemaal hetzelfde bij, het klinkt in ieder geval heel herkenbaar.

Nog even over het incomateriaal: vindt ze dan een strakke legging niet prettig zitten, of is ze bang dat het dan zichtbaar is? Dat kun je oplossen door er een jurk/tuniek overheen te dragen.

Tamara

Tamara

09-05-2018 om 06:49

Pennestreek

Ze is gisteren in haar nieuwe outfit gegaan Kennelijk was een joggingsbroek toch iets te warm. En misschien moet ik haar en mijn stiefdochter maar even kort houden, want na het verven hadden ze het al over tongpiercings en tattoo's .
Over leggings en jeggings, ze vindt het niet prettig zitten. En vaak is het materiaal ook nog eens synthetisch wat vooral in deze dagen niet echt prettig is. Over de tena draagt ze ziki herenboxers (action) die zijn van katoen. En verder draagt ze lange elastische singlets die ruim in haar broek gaan. Zeker met de nieuwe maat tena, waarvan de bovenrand ruim boven de broek uitkomt, is dat handig.

Tamara

Tamara

16-05-2018 om 15:31

Viscose strandbroek

Bedankt voor de tip Bieb63, ze is helemaal weg van de strandbroeken, zeker met het broeierige weer de afgelopen dagen was het een uitkomst. Voordeel is ook dat ze die broeken dat ze die heel makkelijk zelf aan en uit kan doen, handig voor als ze naar de wc moet.
We hebben ze ooit wel eens gehad, maar toen (ik dat ze toen een jaar of 11 was) vond ze er niks aan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.