Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
ishtar

ishtar

10-06-2011 om 16:47

Lgf plannen uitgesteld?

Ik hoorde afgelopen dinsdag van de lgf-begeleidster van mijn zoon dat de plannen mbt het afschaffen van het lgf een jaar zijn uitgesteld. Maar ik kan er niks op internet over vinden.
Wie kan er beter zoeken

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
@driana

@driana

11-06-2011 om 07:49

Wel 2012

Hoi Ishtar,

Het lgf (rugzakje) vervalt vanaf 1 augustus 2012. Dan wordt het passend onderwijs ingevoerd.

Er zou ook op dat moment 300 miljoen bezuinigd (omgebogen, zoals het ministerie netjes zegt) worden op het passend onderwijs. Deze bezuiniging zit in het afschaffen van bepaalde bekostigingen voor scholen en een heel groot deel van het budget voor ambulante begeleiding.

Die 300 miljoen bezuinigingen worden nu gevaceerd ingevoerd en gaan pas in 2013 in. Dat bedoelde de begeleidster van je zoon waarschijnlijk.

De afschaffing van het rugzakje en dus de invoering van het passend onderwijs gaat nog wel in 2012 in.

Wel komt het ministerie begin volgende week met een brief waarin plannen nogmaals worden uitgelegd. Daarover en over de hele invoering van het passend onderwijs vind ook nog een overleg en debat met de Tweede Kamer plaats. Er kunnen dus toch nog zaken worden aangepast in de plannen over het passend onderwijs.

Het blijven onzekere tijden ....

Groetjes,
@driana

anna van noniemen

anna van noniemen

11-06-2011 om 12:29

En daarom

willen ze van het regulier nu mijn zoon nog graag lozen, omdat het straks niet meer kan....

@driana

@driana

12-06-2011 om 10:16

En...

Ja Anna, dat is zo triest. Ik begrijp uit een ander draadje dat er heel veel speelt bij jou op dit moment! Heel veel sterkte!

Omgekeerd komt straks ook voor: als je, je kind juist op het speciaal onderwijs wilt hebben dan heb je als ouder die keus ook niet meer. De reguliere school heeft straks alle touwtjes in handen.

Keuzevrijheid en inspraak van ouders wordt gewoon opzij gezet.

ishtar

ishtar

12-06-2011 om 11:59

Helaas dus

ik had me al 'verheugd' op een extra jaar lgf. Dat bevestigde ze nl ook.
Maar even de brief van volgende week afwachten dus.
Anna, sterkte voor jou!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.