Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-02-2010 om 12:26
Zoon met Asperger (11, brugklas) gaat sinds 3 jaar naar een hele leuke logeeropvang. 1 Weekend per maand. Hij wordt daar alleen nu te oud voor.
Ik zoek nieuwe logeeropvang, in Zuid-Holland in een groep. De logeeropvang moet ook huiswerkbegeleiding doen in dat weekend en uiteraard leuke uitjes hebben (musea e.d.). Wie heeft adressen voor mij?
20-02-2010 om 18:20
Diversen
Zelf heb ik goede ervaringen met Meetpoint for Kids, die doen logeeropvang in Duinrell. Groepjes van 4 kinderen met 2 begeleiders in een huisje, en ze doen leuke aktiviteiten.
En verder is er voor oudere kinderen nog X-motion in Zoetermeer, dat schijnt ook erg leuk te zijn.
Maar volgens mij doen ze daar niks aan huiswerkbegeleiding, bij meetpoint in ieder geval niet.
20-02-2010 om 20:08
Bedankt juanna
Het nadeel van logeeropvang voor middelbare scholieren is, is dat ze ook huiswerk moeten doen. Zoon doet heel veel huiswerk in het weekend en dan zit hij nog vaan doordeweeks tot 22.30 te werken. Het zou dus fijn zijn als meerdere kinderen tijdens zo'n weekend huiswerk zouden doen. En ja, een beetje sturing is wel gewenst.
Bedankt voor de adressen. Ik ga ze bekijken. Hoop nog op meer.
20-02-2010 om 23:47
Dok20
Volgens mij heeft Dok20.nl ook logeermomenten mét huiswerkbegeleiding.
Maar ik weet het niet zeker, gewoon een kwestie van vragen.
Jakiro