Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Heirthe

Heirthe

24-05-2010 om 14:33

Logeerweekenden

Mijn zoon is 13 en heeft eindelijk zin om aan logeerweekenden mee te gaan doen. Ik juich dit natuurlijk toe omdat ik hoop dat hij er wat sociale contacten op zal doen.
Ik ben dus heel benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik hoorde van iemands zoon wiens leven er compleet door was veranderd. Ik hoop dat het onze zoon wat meer uit zijn isolement kan halen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

25-05-2010 om 23:19

Leven er door veranderd

dat nou ook weer niet, maar er wordt op zo'n weekend natuurlijk ook wel aandacht aan bepaalde vaardigheden geschonken, dus ze leren er wel dingen van. Of dat voor jouw zoon ook zo is, dat weet ik niet. Heb je al een organisatie op het oog?

Heirthe

Heirthe

26-05-2010 om 17:25

Vond het ook wel wat overdreven hoor

Het was de schoolarts die me dat vertelde.. Sommige mensen zwammen ook zo maar wat.
Ik wil het graag voor de sociale contacten, want die zijn bij zoonlief niet zo rijkelijk aanwezig En juist in de pubertijd wordt dat nog belangrijker he.
Hier in ons dorp zit een organisatie die vanalles organiseert, dus de kids wonen ook allemaal in de buurt en ze doen wel leuk dingen heb ik gelezen.

MM.

MM.

27-05-2010 om 10:49

Heb je al wel een indicatie tijdelijk verblijf dan

Bij het Bureau Jeugdzorg dat de indicatie voor mijn zoon opstelt vonden ze sociale contacten op zich geen reden voor logeerweekenden. Dan moest hij maar naar een (speciaal) clubje of zo, te betalen uit het pgb voor begeleiding. Sociale contacten in combinatie met overbelaste ouders, daar heb je meer kans mee. Verder verschilt het wel per regio hoe ze met de regels omspringen. Hier zijn ze erg streng.

Let wel op dat kinderen met autisme niet allemaal op 'leuke dingen doen' zitten te wachten. Sommige organisaties hebben een overladen programma van leuke dingen. Komen ze doodmoe en totaal overprikkeld thuis terwijl ze het weekend hard nodig hebben om bij te komen van de drukke schoolweek. De enige die dan zijn uitgerust zijn de ouders

Dus kijk goed naar wat ze bieden en of het aansluit bij je zoon.

Groet MM

Heirthe

Heirthe

27-05-2010 om 11:43

Overbelaste ouders

Dat zijn wij zonder meer dus dat zit wel goed. We hadden eerst wel indicatie maar daar maakten we toen geen gebruik van, zoon en wijzelf waren er nog niet aan toe maar nu wil hij zelf ook graag. Dat vond ik toch wel de belangrijkste voorwaarde. De indicatie moet dus eerst opnieuw worden aangevraagd.
Het buro wat hier zit heeft heel veel verschillende activiteiten waar ook steeds dezelfd begeleiders bij zijn als bij de logeerweekenden, heel fijn dus.
Ik ga er wel vanuit dat we het weer toegewezen krijgen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.